پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عملکرد امید عالیشاه در دو فصل: از ارسال بیشترین پاس گل تا نیمکت‌نشینی

0

دقایق بازی امید عالیشاه، آقای پاس گل فصل گذشته پرسپولیس در لیگ برتر نوزدهم به ۳۵۰ دقیقه هم نرسیده اما او ویژگی‌های مثبت بازیش را حفظ کرده است.

از آقای پاس گل تیم به یک نیمکت‌نشین موثر. این مسیر معکوسی است که امید عالیشاه در این فصل طی کرده است. او یکی از موثرترین بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس بود. عالیشاه در ۲۲ بازی پرسپولیس فصل هجدهم حضور داشت. ۱۸ بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشت و در ۴ بازی دیگر هم به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شد.

عملکرد عالیشاه در فصل گذشته به این ترتیب بود ،۱ گل و ۵ پاس گل. پاس‌ گل‌هایی که در ۳ بازی پیروزی‌بخش بودند. در بازی با پارس جنوبی هم او یک گل زد و یک پاس گل داد تا پرسپولیس ۳-۱ برنده باشد. تا همین جا نقش پررنگ امید عالیشاه در رسیدن پرسپولیس به ۱۲ امتیاز همین بازی‌ها هم مشخص است. او در مجموع ۱۴ پاس کلیدی در طول فصل داد و این تعداد او را به یکی از خلاق‌ترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل می‌کرد. عملکرد امید عالیشاه در طول فصل گذشته برای او نمره متریکای 6.71 به همراه داشت. با این نمره اگرچه او از بهترین بازیکنان پرسپولیس محسوب نمی‌شد اما در مجموع بازیکن موثری بود که جایگاه خودش را در ترکیب اصلی پرسپولیس تثبیت کرده بود.

قابل‌ پیش‌بینی بود که با حضور دوباره وحید امیری در پرسپولیس از ابتدای این فصل او کار سخت‌تری برای راه پیدا کردن به ترکیب اصلی و بازی کردن داشته باشد. رقابت برای بازی کردن در یک تیم پرستاره مثل پرسپولیس کاملا بدیهی به نظر می‌رسد اما فقط ۴ بازی در ترکیب اصلی برای آقای پاس گل فصل گذشته پرسپولیس احتمالا چیزی نبوده که او انتظارش را داشته باشد. عالیشاه در ۹ بازی پرسپولیس حضور داشته است اما مجموع دقایق بازی او به 350 دقیقه هم نمی‌رسد. ۴ بازی در ترکیب ثابت پرسپولیس و ۵ بازی به عنوان بازیکن جانشین. یحیی گل‌محمدی، سرمربی نیم‌فصل دوم پرسپولیس هم فقط بار در دقیقه ۹۰ به او اعتماد کرده و در بازی با شهرخودرو او را به زمین فرستاده است و همین ۸ بازی قبلی هم در دوران حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس رخ داد. تا اینجا اوضاع اصلا برای او مثل لیگ برتر هجدهم نیست. او جایگاهش در تیم را واگذار کرده اما هم‌زمان فاکتورهای مثبت بازی‌اش را هم حفظ کرده است. در همین ۳۵۴ دقیقه بازی او ۲ پاس گل داده است تا بعد از علیپور، امیری و ترابی با همین وقت کم برای بازی بیشترین پاس گل را برای پرسپولیسی‌ها داده باشد. ۸ پاس کلیدی که میانگین 2.1 پاس در هر ۹۰ دقیقه را برای او به همراه دارد که رقمی فوق‌العاده است.

البته باید این را در نظر داشت که بازی کردن بیشتر او به معنای به جا گذاشتن همین آمار نیست اما به هر حال او ویژگی‌های مثبت بازی خود نسبت به فصل گذشته را حفظ کرده است. بازیکنی که در همین دقایق اندک هم تاثیرگذاری‌اش را نشان داده اما به هر حال با حضور بازیکنانی مثل مهدی ترابی و وحید امیری برای بازی بیشتر احتمالا بیشتر از این هم نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند.

منبع: متریکا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.