پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عقب‌ماندگی مازندران در اختصاص پست‌های مدیریتی به زنان

0

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۳۵ هزار زن در دستگاه‌های دولتی استان مازندران مشغول به فعالیت هستند و از زمان اجرای این تصمیم رئیس جمهور و در نظر گرفتن سهمیه ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی برای بانوان تاکنون تنها برای ۱۶ بانوی مازندران این تصمیم اجرایی شد و در پست‌های مدیریتی قرار گرفته‌اند.

سمیه قاسمی طوسی ادامه داد: ۲ مدیرکل ، ۹ معاون مدیرکل، ۲ معاون فرماندار و سه بخشدار سهم اختصاص پست‌های مدیریتی به جامعه زنان در مازندران است که شامل ۲ درصد اختصاص این پست‌ها است و هنوز تا رسیدن به سهم ۳۰درصدی فاصله وجود دارد. 

وی  گفت: با وجود تاکید استاندار مازندران مبنی بر اختصاص پست‌های مدیریتی به زنان و جامه عمل پوشاندن به سهم ۳۰ درصدی پست‌ها به زنان، اما هنوز این مساله جامه عمل پوشانده نشده است. 

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران افزود: هنوز مدیران مَرد دستگاه های اجرایی استان به این باور نرسیده اند که باید از توان و قابلیت زنان در عرصه های مدیریتی استفاده بکنند و همانگونه ریسک اشتباه و خطا در کار یک مدیر مرد را می پذیرند باید این فرصت را نیز برای بانوان لحاظ بکنند.

قاسمی طوسی ادامه داد: استانداری مازندران از جمله نهادهای فعال در این زمینه به شمار می رود و بطوریکه زنان در سمت های معاون فرماندار و بخشدار در برخی شهرستان های قرار گرفته اند و اما این پویایی در دیگر دستگاه ها دیده نمی شود . 

به گفته مدیرکل امور بانوان مازندران هر چند به نسبت دولت‌های گذشته در دولت تدبیر و امید به نسبت زنان بیشتر جدی گرفته شده اند و در پست های مدیریتی قرار دارند اما هنوز تا اجرای برنامه ششم توسعه فاصله وجود دارد.

وی تاکید کرد:همانطور که مسائل زیست محیطی و اشتغال جز اولویت‌های استاندار مازندران در استان به شمار می‌رود تحقق ۳۰ درصدی انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به عنوان پیوست اصلی و اولویت‌دار شخص اول نماینده دولت در مازندران است که باید به آن توجه شود. 

بنا به اعلام اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران، علاوه بر حضور ۱۶ زن در پست‌های عالی به عنوان مدیرکل ، معاون مدیرکل ، معاون فرماندار و بخشدار ، ۱۳۹ زن در سمت های رئیس گروه، کارشناس مسئول و رئیس اداره شهرستان فعالیت می‌کنند.

/ ۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.