پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عصمت ویژگی ممتاز حضرت فاطمه زهرا (س) است

0

ایسنا/مازندران مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: براساس باورهای ما شیعیان، حضرت فاطمه زهرا (س) از ویژگی‌های ممتازتری مانند عصمت برخوردار هستند.

حجت الاسلام موسی مستقیمان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همه فرقه‌های اسلامی از جمله اهل سنت هم معتقد هستند که حضرت زهرا (س) جایگاه ممتازی دارند، اظهار کرد: قرآن به همه مسلمان‌ها احترام گذاشتن ویژه برای خاندان نبوت را مهم دانسته است.

وی تصریح کرد: در جایی از قران آمده که من مزد اصالت را محبت این خاندان قرار داده‌ام بنابراین احترام گذاشتن به آن‌ها به نفع خود شما خواهد بود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: پس لازم است مردم به پیامبر اکرم (ص) وخاندانش عشق بورزند و محبتشان را در سینه داشته باشند و این محبت داشتن به نفع خود ما است.

مستقیمیان ادامه داد: خصوصیات فاطمه زهرا (س) براساس شخصیت شناسیش است و ویژگی‌هایی دارد که جنبه الگویی برای ما داشته است، به طوز مثال اینکه ایشان از چه میزان علم و تقوایی برخوردار بودند و چه ویژگی‌های دینی وشخصیتی داشتند که در نزد خدا از جایگاه ممتازی برخور دار هستند.

وی گفت: عبادت، حجاب، خانم خانه بودن حضرت زهرا (س) به گونه‌ای بود که حضرت علی هیچ ناخشنودی از ایشان نداشت، مادر فرزندان بودن، دستگیری از مستمندان، همراهی با همسر و پدرش ایشان را کانون عشق و محبت قرار می‌داد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران یادآور شد: پیامبر حضرت فاطمه را ام ابیها خطاب می‌کند که به منزله مادر پدر است و ایشان در اوج معنویت شایستگی‌هایی دارند که می‌تواند الگویی برای ما در جایگاه دختر بودن، همسر بودن و مادر بودن شود. 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.