پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عزاداری‌هایی با طعم همدلی و مهربانی/ تلاش شبانه‌روزی برای کمک به همنوع

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

هیئت همدلی| به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، هفت ماه از شیوع ویروس کرونا در حالی می‌گذرد که هر کس به هر نحوی برای مقابله با این ویروس گامی برمی‌دارد؛ از یک طرف مدافعان سلامت که جانشان را کف دست‌شان گرفتند در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی آنان جهادگرانی وارد عرصه شدند که تنها کافی است بدانند کجا به آنان نیاز است هر تلاشی می‌کنند تا همنوعان‌شان نگران نباشند.

اینجا مرد، زن، پیر و کودک، جوان و نوجوان نمی‌شناسد جهادگرانی بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی تمام تلاش‌شان را به‌کار می‌گیرند تا کمبودی احساس نشود از تولید ماسک و موادضدعفونی گرفته تا کمک‌های مومنانه و این روزها هم سیاه‌پوش شدن فضای شهرها، نصب پرچم و سایر…

فرهاد کریمی مسؤول هیأت محبان المهدی چمستان نور در این‌باره می‌گوید: از سال ۸۹ فعالیت‌های این هیأت شروع شد البته تنها مختص عزاداری نبود بلکه در حوزه‌های متعدد ورود پیدا کردیم.

کریمی افزود: در هیأت قرارگاه حاج قاسم سلیمانی را در چمستان نور راه‌اندازی کردیم که توانستیم اولین دستگاه دستی تولید دستکش پلاستیکی را در کشور داریم و ۷۰هزار دستکش تولید کردیم.

مسؤول هیأت محبان المهدی چمستان نور بیان می‌کند: البته تمرکز ما برای توزیع دستکش در سطح استان بود و در کنار آن ۲ هزار ماسک نیز تولید و توزیع کردیم، در حال حاضر مشکلی در تإمین ماسک نداریم و در صورت نیاز تولید ماسک را نیز از سر می‌گیریم.

مسؤول هیأت محبان المهدی چمستان نور با بیان اینکه کمک‌ها همچنان ادامه دارد و تاکنون هزار و ۷۰۰ بسته غذایی توزیع کردیم، تصریح کرد:  در ۱۰۰ روستا و محلات ورود داشتیم و در کنار آن ایستگاه‌های صلواتی در گلزار شهدای گمنام داریم.

 

 

کریمی اضافه می‌کند: توانستیم بین خانواده‌های بومی پکیج بهداشتی توزیع کنیم که ۵۰ درصد خانوارها را پوشش بسته بهداشتی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در کنار خدمات مختلف اجتماعی، کمک به نیازمندان از ساخت‌وساز گرفته تا تامین هزینه‌های دارویی بیماران صعب‌العلاج را در دستور کار داریم، یادآور می‌شود: از روز اولی که کارمان را شروع کردیم برای همه ما نام مهم نبود و نیست و مهم این است که کار انجام شود و کار مردم لنگ نماند و روی زمین نماند و اکنون هم ۱۵۰ نفر شبانه‌روزی دارند کار می‌کنند.

مسؤول هیأت محبان المهدی چمستان نور  با بیان اینکه در کنار برنامه‌های عزاداری، روضه‌های خانگی، هر خانه یک حسینیه، رزمایش کمک مومنانه و مواسات دیدار با خانواده‌های شهدا با عنوان طواف لاله‌های زهرایی را در دستور کار داریم، می‌گوید؛ به سراغ خانواده‌های شهدا می‌رویم و مستند تهیه می‌کنیم که ارتباط بسیار خوبی است.

 

کریمی در پایان خاطرنشان می‌کند: این روزها با دنیای خاطره در حال سپری است و درست است مراسم‌های عزاداری با محدودیت‌ها درحال برگزاری است اما به عینه تلفیقی از شور و شعور حسینی را تجربه می‌کنیم.

 

 

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.