پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم سرمایه‌گذاری در بهره‌برداری از آب‌های سطحی در مازندران

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: تمرکز بر بهره‌گیری از آب‌های زیر زمینی سبب شده تا تراز آن کاهش یابد و میزان آلودگی‌ها نیز بیشتر شود.

مهدی رازجویان امروز دوشنبه در کار گروه شورای حفاظت منابع آب مازندران با اشاره ضرورت اهمیت کنترل مصرف آب و راه‌کارهای آن اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به کنترل مصرف آب کمک کند بهره‌گیری از آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن است.
وی تصریح کرد: متاسفانه نتوانستیم در بهره‌برداری از آب‌های سطحی سرمایه‌گذاری کنیم و بیشتر به استفاده از آب‌های زیر سطحی متمرکز شدیم و این مسئله موجب می‌شود تا سطح تراز آب‌های زیر زمینی کاهش یافته و پایین‌تر رود که میزان آلودگی آب‌ها را بیشتر می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خواستار مدیریت، هدایت و ذخیره‌سازی آب‌های سطحی در استان شد و گفت: در این راستا احداث سدها در دستور کار قرار گرفته است و برای تکمیل آن‌ها نیز اعتباری تخصیص یافت تا بتوانیم آب‌های سطحی زیادی را ذخیره کنیم.
رازجویان همخوانی نداشتن عوامل وزارت نیرو در مازندران را تعجب آور دانست و ادامه داد: وقتی آبفا شهری و روستایی از اجرای مصوبه هیئت دولت امتناع می‌کنند و بهانه‌هایی مانند عدم تخصیص و تامین نبودن اعتبار را می‌گویند آن وقت چگونه از دستگاه‌هایی مانند سازمان صمت انتظار داشته باشیم تا مصرف آب را هوشمند سازی کند.
وی با طرح این پرسش که چنددرصد آب‌ها در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی هدر می‌رود، افزود: اگر جلوی پرت آب را بگیریم می‌توانیم منابع زیر زمینی را ذخیره کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه فقط در پی انشعاب فروشی هستیم و سیستم‌های قدیمی را به روزرسانی نکردیم، تصریح کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع و انتقال برنامه‌ریزی نکردیم و این مسئله می‌طلبد تا وزارت نیرو دقت بیشتری داشته باشد و به مسائل توجه کنند.
رازجویان با عنوان اینکه جنگ زرگری در دستگاه تابعه وزارت نیرو پسنده نیست، یادآور شد: باید مصوبات هیئت دولت با همه زوایا اجرایی شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.