پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طنین خوش کمک مومنانه در روستاهای دودانگه+ تصاویر و فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، برگ دیگری از همدلی ایرانیان باعنوان کمک مومنانه ورق خورد و این روزها مساجد که تا پش از این برای عبادت و برگزاری مراسم معنوی و فرهنگی بوده میعادگاه بخشش و ایثار تبدیل شده است.

درست است برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا اقامه نمازهای جماعت و سایر برنامه‌های مذهبی لغو شد اما مساجد امروز سنگر کمک مومنانه گروه‌های جهادی که این روزها ورد زبان است، شده که این روزها علاوه بر شهرها تجلی آن را بیشتر می‌توان در روستاهای سطح استان مشاهده کرد.

البته پیش از این هم حتی در بدترین مشکلات این مردم بودند که نوع‌دوستی خود را به اثبات رساندند و امتحان‌شان را قبلا خیلی خوب پس دادند و روزهای قبل با تولید ماسک و توزیع موادضدعفونی کننده و این بار در قالب کمک مومنانه پا به میدان گذاشتند.

باید گفت وجه تمایز مردم ما با سایر همین حس همدلی و نوع دوستی است که از بخشش اجاره بگیر تا اهدای خون و تولید ماسک و الان هم با کمک مومنانه ثابت کردند پشت هم هستند و اگر شاهد بدترین اتفاق‌ها هم باشند دلیل نمی‌شود از حال همنوع خود غافل شوند.

مردم روستاهای محروم دودانگه نیز در کنار سایر مردم این روزها در تکاپوی کمک مومنانه هستند و مساجد روستاهای این بخش به میعادگاهی برای کمک‌های جهادی تبدیل شده است که در این زمینه رستم دهقان دبیر پویش مردمی مدافعان سلامت دودانگه ساری به خبرنگار فارس، می‌گوید: هرگروه و تشکلی با اهدافی بزرگ برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف تشکیل می‌شود که پویش مدافعان سلامت دودانگه با انگیزه سلامتی جسمی و روحی جامعه هدف( منطقه دودانگه) پایه‌گذاری شده است.

وی می‌افزاید:گروه پویش مدافعان سلامت دودانگه که متشکل از افراد متخصص در امور پزشکی و بهداشتی و همچنین صاحب نظران حوزه اجتماعی است برای رسیدن به نقطه مطلوب سلامت در دودانگه با اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تشکیل شده است.

دبیر پویش مردمی مدافعان سلامت دودانگه بیان می‌کند: در کنار این پویش با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و نیاز این منطقه به مراقبت ویژه و توزیع امکانات بهداشتی، می‌گوید: نخستین بسته‌های سلامت برای تمامی روستاها و همه اهالی ساکن این بخش تهیه و توزیع شد که تمامی هزینه‌های این بخش، توزیع بسته سلامت برای۵۷ روستای منطقه توسط خیران و دوست‌داران سلامت دودانگه تأمین شده است.

دهقان ادامه داد: این پویش در نظر دارد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان بسته‌های حمایتی معیشتی برای آسیب‌دیدگان ویروس کرونا و افراد نیازمند تهیه و توزیع کند.

وی در پایان با تقدیر از پزشکان، خیران، بسیج، دهیاران و شورا و همچنین آموزش پروزش منطقه، می‌گوید: برنامه آینده حضور گروه پزشکان در روستاهای منطقه ویزیت وداروی رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، باید گفت همه اینها نوید فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است که فرصت خوبی برای کمک به نیازمندان جامعه است که امیدواریم آن را فراموش نکنیم؛ چرا که چشم‌انتظار هستند..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.