پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و عرضه

0

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مازندران قطب تولید برنج کشور به شمار می‌رود و باید برای ممنوعیت واردات آن در فصل برداشت و عرضه برنامه ریزی شود، گفت: مازندران نقش مهمی در تولید و خودکفایی برنج در کشور دارد و باید از کشاورزان آن حمایت شود.

وی استفاده مؤثر از اراضی شیبدار، اراضی بانک زمین، چوب‌های شکسته و افتاده جنگلی موجود در عرصه‌ها را امری مهم برشمرد و گفت: باید اراضی درنظرگرفته شده برای زراعت چوب در استان گسترش یابد.

وی با تاکید بر تقویت زنجیره‌های تولید کشاورزی در استان، توجه به محصولات زراعی و باقی را لازم دانست و گفت: همچنین برای حمایت از فعالان بخش کشاورزی استان باید حمایت‌های تسهیلاتی و یارانه پرداخت شود.

استاندار مازندرانبا بیان اینکه شیوع کرونا به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی خسارت و ضربه زده است، برنامه ریزی برای رفع خسارت این بخش را لازم دانست و گفت: همچنین برای توسعه بازار محصولات و تقویت پایانه‌های صادراتی نیز باید برنامه ریزی و تلاش شود.

وی افزایش ضریب کشت اراضی، تقویت حوزه آبزیان، لایروبی و بهسازی آب بندان ها و تسهیل واردات چوب برای صنایع سلولزی را برای حمایت از فعالان حوزه کشاورزی مهم خواند.

کد خبر 4939840
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.