پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرب‌الاجل فرماندار ساری برای پرداخت تسهیلات سیل‌زدگان تا پایان تیر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، عباسعلی رضایی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان ناشی از سیل از سخت گیری های بی مورد پرهیز کنند تا خسارت دیدگان بتوانند با دریافت تسهیلات نسبت به تعمیر واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اگرچه تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در معرفی خسارت دیدگان به بانک ها برای دریافت تسهیلات مسکن پیشرفت خوبی داشت، ولی پرداخت تسهیلات رضایت بخش نبوده و باید تا پایان تیر ماه با همراهی بانک ها این تسهیلات به خسارت دیدگان پرداخت شود.

فرماندار ساری از جهاد کشاورزی شهرستان هم خواست تا در ثبت اطلاعات کشاورزان خسارت دیده از سیل در سامانه سجاد شتاب کند.

براساس گزارش بنیاد مسکن شهرستان ساری بر اثر سیل حدود سه هزار واحد مسکونی در این شهرستان دچار خسارت شد که یک هزار و ۲۰۶ واحد خسارت دیده تعمیراتی و بقیه معیشتی و احداثی است.

در سیل اسفندماه سال ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ به مازندران بیش از یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد و یک سوم این خسارت ها مربوط به حدود هفت هزار واحد مسکونی بود که حدود ۷۰۰ واحد به طور کلی تخریب شد.

فرماندار ساری با اشاره به افزایش میزان مصرف برق ناشی از گرم شدن هوا هم گفت: باید صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق به خصوص از سوی ادارات و دستگاههای دولتی این شهرستان طبق مصوبه استانی عملیاتی شود.

رضایی افزود: با دستگاههای اجرایی که در مصرف برق صرفه جویی را رعایت نکنند، برخورد می شود.

وی با اظهار اینکه انقلابی بودن مدیران در گرو رضایت مندی مردم از کارکردشان است، اظهار داشت: مدیرانی که نتوانند رضایت مندی مردم را با عملکردشان جلب کنند در زمره مدیران انقلابی قرار نمی گیرند.

رضایی افزود: مدیرانی که نمی توانند رضایت مندی مردم را جلب کنند، از کار برکنار می شوند و ما عقد اخوت با این مدیران نبستیم و هیچ اولویتی هم برای ما بالاتر از خدمات رسانی به مردم نیست.

وی برخورد با متخلفان اقتصادی را وظیفه دیگر مدیران مرتبط به خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و بر نظارت بیشتر بر عملکرد بازار تاکید کرد.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.