پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شورای تبلیغ در مازندران شکل گرفت/ تولید محتوی دینی در فضای مجازی

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان پیش ازظهر شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به تهیه بانک اطلاعات فعالان حوزه ترویج و تبلیغ دین اظهار داشت: سال آینده کنگره ملی تبلیغ در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره ملی تبلیغ با حضور عناصر و مروجان تبلیغ حوزه دین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تبیین اسلام ناب، توجه به قشر جوان و مبارزه با استکبار از جمله موارد مورد توجه در احکام صادره برای رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی است و حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری همواره برای حمایت از سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرده اند.

وی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است و با تصمیمی روشن بینانه و رژف نگرانه شکل گرفته است و طی چهار دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است.

مدیرکل تبلیغت اسلامی مازندران تصریح کرد: ضرورت وجودی سازمان تبلیغات اسلامی نه تنها کاهش نیافته بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری، ضریبی فزاینده یافته است.

حجت الاسلام شکریان با تاکید براینکه خدمات و برکات تبلیغات اسلامی در چهار دهه اخیر باید به درستی تبیین شود، یادآور شد: در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی، برای اولین بار شورای تبلیغ استان شکل گرفته است.

برپایی همایش پیشکسوتان تبلیغ

وی یادآور شد: همایش پیشکسوتان تبلیغ و فعالان مبارزه با ویروس منحوس کرونا از دیگر برنامه‌ها است و ۳۰ نفر از روحانیان فعال در این حوزه شناسایی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، نشست با سرگروه‌های تبلیغی را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: ۱۸ گروه تبلیغی در استان فعالیت دارند.

وی جمع آوری خاطرات تبلیغی را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: خاطرات تبلیغی مبلغان جمع آوری و در قالب کتاب تدوین می‌شود.

حجت الاسلام شکریان، سرکشی از پیشکسوتان تبلیغ و جلسه با مسئولان نهادهای رهبری را از دیگر برنامه‌های هفته تبلیغ اطلاع رسانی یاد کرد و گفت: درحوزه مقابله با کرونا ۲۴۰ هیئت مذهبی در استان فعالیت داشتند و برخی از هیئت‌ها تا سه هزار بسته معیشتی و حمایتی بین نیازمندان تولید و توزیع کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: ۲۷ کانون فرهنگی، ۱۸۰ مرکز قرآنی، ۱۲۰ مسجد و ۱۵۰ روحانی در امر مبارزه و مقابله با کرونا فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه کرونا فرصتی را در حوزه مجازی ایجاد کرد، افزود: در ماه رمضان و ایام کرونا سعی شد تا تولید محتوی در فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد و برپایی منبرهای مجازی و یا مسجد مجازی از جمله اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: از روحانیان مستقر در استان خواسته شد تا در فضای مجازی با برپایی کانال‌هایی نسبت به تولید محتوا و ترویج مسائل دینی اقدام کنند.

کد خبر 4953227
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.