پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهروندان مازندرانی لباس برای سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان اهدا نکنند

0

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که بنا بر درخواست مردمی هم اکنون ۲۱ پایگاه برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم این خطه شمال کشور برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان فعال شده است.

دکتر مهدی معین لموکی اولویت کمک های مردمی برای سیلزدگان را شامل پتو، زیرانداز و مواد غذایی اعلام کرد و افزود : از شهروندان نیکوکار استان توصیه می شود در صورت امکان کمک های نقدی برای سیل‌زدگان اختصاص دهند تا نیازهای فوری و اساسی آنها برطرف شود.

براساس آخرین گزارش های رسمی سیل حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است. بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسید. 

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها چند روزه در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شد که نتیجه آن سرریز شدن آب از پشت سدها و تندتر شدن جریان سیل و سیلاب بوده است.

اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.