پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهرداری ها به ماده ۱۰۰ نگاه درآمدزایی نداشته باشند

0

مهدی رازجویان روز شه شنبه در همایش شهرداران استان مازندران که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ساری برگزار شد ، افزود : شهرداران باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها باشند.

وی با اظهار این که همواره عملکرد شهرداران بیشتر از دهیاران مورد نقد قرار می گیرد ، گفت : جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمد پایدار برای شهرهای مازندران باید اولویت همه شهرداران باشد و عملکرد آنها بر اساس این معیار سنجیده خواهد شد.

رازجویان سرمایه گذاری و درآمد پایدار را تنها راه توسعه اقتصاد شهری و افزایش کیفیت زندگی و ارائه خدمات مطلوب شهری برشمرد و تاکید کرد : نباید شهرداری ها به مقررات قانونی بازدارنده به عنوان ابزاری برای کسب درآمد نگاه کنند. 

معاون استاندار مازندران گفت : متاسفانه شهرداری ها حتی تامین حقوق پرسنل شهرداری را از محل کمیسیون  ماده ۱۰۰ به یک امر عادی تبدیل کرده اند که کاملا غیرکارشناسی و در مسیر سوء استفاده از قانون است . 

رازجویان از روزمرگی به عنوان مهم ترین آفت مدیریت شهری یاد کرد و اظهار داشت : شهرداری ها دارای ظرفیت بالایی در طرح تفصیلی شهری هستند که می تواند با ابتکار عمل از آن بهره‌مند شوند.

وی با اعلام این که چشم های زیادی بر عملکرد شهرداران نظاره می کنند ، تاکید کرد : شهرداری های مازندران باید در قبال عوارضی بالایی که از شهروندان می گیرند ، پاسخگوی خواسته ها ، مطالبات و توقعات آنان هم باشند و شهروندان را تکریم کنند. 

شهر فروشی ممنوع

معاون استاندار مازندران از تراکم فروشی به عنوان ” شهر فروشی ” در شهرداری ها یاد کرد و گفت : این سیاست اقدامی نادرست و اشتباه در شهرداری های مازندران است .

وی علت اصلی تراکم فروشی را عدم توانایی شهرداری ها در ایجاد درآمد پایدار دانست و افزود: با ظرفیت های فراوانی که به طورت طبیعی در اختیار شهرداری های مازندران است ، بهانه درآمد پایین مورد قبول نخواهد بود.

رازجویان با تاکید بر این نکته که کمیسیون های شهرسازی نباید به محلی برای درآمدزایی تبدیل شود ، گفت:  صدور فراوان پروانه‌های ساختمانی ، پرونده های زیاد ماده ۱۰۰ ، شهر فروشی و تراکم فروشی درآمد پایدار برای شهرداری ها محسوب نمی گردد و شهرداران می بایست به دنبال درآمدهای پایدار بروند.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۵۹ نقطه شهری و بیش از چهار هزار روستا سکونت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.