پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی 7 هزار کارگر مازندرانی برای دریافت بیمه بیکاری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری چهارشنبه‌شب در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید و نشست صمیمی تشکل‌های کارگری با استاندار مازندران که به مناسبت هفته کار و کارگر در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا اهداف مهمی مانند صیانت از نیروی کار و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: برابر روال سال‌های گذشته برنامه‌های خوب و مهمی در هفته کارگر به همت تشکلات و شرکای اجتماعی در استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: برنامه‌های متنوع هفته کار هر ساله با حضور و هماهنگی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار می‌شد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر این برنامه‌ها به صورت مجازی با مشارکت شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار می‌شود.

این مسؤول به اقدامات دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از کارگران و اقشار مختلف در سال جاری اشاره کرد و افزود: تاکنون برنامه‌های مهم دولت و وزارتخانه در استان به خوبی اجرایی شد و تمام دستگاه‌ها وظایف خودشان را در حوزه حمایتی مانند حمایت از کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان، اقشار آسیب‌پذیر و بیماران، تولید ماسک و لوازم بهداشتی در مراکز فنی و حرفه‌ای و معافیت بیمه‌ای 20 درصدی تامین اجتماعی به درستی انجام دادند.

اصغری از ثبت‌نام 20 هزار نفر از کارگران که به دلیل شیوع کرونا شغل‌شان را به صورت مقطعی از دست دادند در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: حدود 7 هزار نفر تا کنون شناسایی شدند و در نشستی که با تامین اجتماعی برگزار شد اسامی افراد برای پرداخت بیمه بیکاری پالایش و لیست آن آماده شد و با تامین منابع مالی دولت مبالغ بیمه بیکاری به حساب افراد واریز می‌شود.

وی به حمایت‌های دولت در بخش معیشتی کارگران، یارانه‌بگیران و اقشار آسیب‌پذیر در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: دولت تا کنون توانسته در دو مرحله مبلغ 200 هزار تومان تا 600 هزار تومان به حساب افراد شدیدا آسیب‌پذیر که هیچگونه درآمد، بیمه و تحت پوشش هیچ نهادی نبودند را واریز کرد و این واریزی ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: گروه دیگر افرادی هستند که در اثر ویروس کرونا به صورت مقطعی درآمدشان کم شده است مانند رانندگان تاکسی، رانندگان اتوبوس و مینی بوس و بین شهری، دستفروشان و کارگران فصلی و ساختمانی که با کمک دولت در آینده نزدیک وام یک و دو میلیونی در قالب کارت اضطراری دریافت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: بخش بعدی حمایتی دولت در ایام کرونایی مربوط به وام یک میلیون تومانی بود که همه یارانه بگیران که علاقه‌مند به دریافت این وام بودند، مرحله به مرحله به آنها پرداخت می‌شود.

اصغری گفت: موضوع سه جانبه گرایی در استان به‌معنای واقعی برقرار بوده و لذا با وجود همه مشکلات در حوزه کارگری و کارفرمایی که ناخواسته متوجه این دو قشر است، با ورود به‌موقع اداره کل با همکاری تشکل‌های مربوطه حل و فصل شده و در نتیجه از بروز هرگونه معضل و بحران جلوگیری شد.

وی از برگزاری جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های تحت پوشش وزارت تعاون ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بصورت ماهانه  در استان خبر داد و از استاندار خواست تا بمنظور غنای بیشتر جلسه و اتخاذ تصمیمات مناسب استانی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه کارگری و کارفرمایی در سال جهش تولید در اولین جلسه حضوری، شرکت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه وظیفه ما تنظیم روابط بین کارگر و کارما بوده است تصریح کرد: از طرح حدود ۱۷ هزار پرونده در سال گذشته سعی بر این شد این دعاوی را بصورت سازشی حل و فصل کنیم تا از مشکلات بعدی بین این دو قشر زحمتکش کاسته شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از 13 نفر از کارگران نمونه، گروه‌های کار نمونه و واحدهای نمونه استان مازندران با اهداء لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.

 /86018/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.