پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی 357 بیمار جدید کرونایی در مازندران/ تعداد بستری‌ها به 1810 نفر رسید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا با قرار گرفتن مازندران در وضعیت هشدار و سپس وضعیت قرمز کرونایی همزمان شد.

این روزها را درحالی پشت سر می‌گذاریم که آمار روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان از افزایش تعداد بیماران مبتلا و بستری در استان است که این موضوع باتوجه به امکانات درمانی استان نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

درحالی آژیر قرمز کرونایی طی هفته گذشته مجددا به صدا درآمده که گزارش‌ها نشان می‌دهد تخت‌های بیمارستان برخی از شهرهای استان تکمیل شده که ادامه این وضعیت مازندران را در وضعیت بحرانی قرار خواهد داد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۰۵ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۲۴۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۱۵۰۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول تصریح کرد: زدن ماسک، شستن مداوم و ضدعفونی دست ها و نیز رعایت فاصله ۲ متری در جلوگیری از گسترده شدن شیوع بیماری کرونا ویروس نقش موثری دارند. 

موسوی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی افراد به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث افزایش تعداد مبتلایان و افراد بستری و ماندن استانمان در وضعیت قرمز کرونایی خواهد شد.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اظهار کرد: با بستری ۵۶بیمارجدید شمار بیماران بستری کل در بابل به ۳۰۱ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته  ۵۶بیمارجدید بستری و ۲۸ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۴۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 357 بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند و همچنین هم اکنون 1810نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.