پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شمار مرال های پناهگاه حیات وحش ساری افزایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی از تولد اولین گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در روز جاری خبر داد و افزود: تعداد ۲۱ رأس مرال در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می‌شوند که با تولد یک رأس گوساله، تعداد مرالها به ۲۲ رأس رسیده است.

ابراهیمی افزود: سال گذشته پنج رأس گوساله مرال در این پناهگاه حیات وحش متولد شدند که امسال نیز همین تعداد زایش پیش بینی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: برنامه حفاظت برای حفظ مرال ها با تدابیر و شدت بیشتری درفصل زایش به صورت شبانه روزی در منطقه انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است اولین گوساله مرال در سال گذشته در تاریخ ۶ خرداد ماه ۹۸ متولد شده بود.

سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز (مرال) در پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده ساری در آذرماه ۱۳۸۶ به منظور افزایش جمعیت گله‌های وحشی این گونه جانوری ارزشمند برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد و با انتقال پنج رأس مرال از قرق گلستان آغاز به کار کرد.

گفتنی است، مرال از خانواده گوزن‌ها و از بزرگ‌ترین گونه‌های جانوران علفخوار کشور به شمار می‌رود و جنگل‌های هیرکانی زیستگاه طبیعی این گونه به شمار می‌رود.، مرال (گوزن قرمز) بزرگترین گونه گوزن ایران می‌باشد و در گستره جنوبی دریای خزر یعنی مناطق جنگلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.

متأسفانه در سال‌های اخیر به علت شکار بی رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی جمعیت این گونه شدیداً کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.

کد خبر 4949663
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.