پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شتاب حرکت توسعه در کانون گردشگری مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، بررسی تحولات دو ماه گذشته نشان می دهد که ۱۰ تن از مقامات ارشد دولت از معاونان رئیس جمهوری گرفته تا وزیران و روسای سازمان ها به غرب مازندران سفر کردند که  عمده این سفر ها با هدف افتتاح پروژه های مخلتف زیربنایی ، خدماتی و اشتغالزایی و همچنین رسیدگی به وضعیت مشکلات واحدهای تولید و گردشگری منطقه صورت گرفته است. 

افتتاح ورزشگاه ۵ هزار نفری شهدای نوشهر

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جریان سفر اخیرش به استان مازندران در نوشهر ورزشگاه ۵ هزار نفری شهدای این شهر را با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان افتتاح کرد. این ورزشگاه  علاوه بر ۸۳۰۰ متر مربع زمین چمن مصنوعی و متعلقات، دارای فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، رختکن تیم مهمان و میزبان، سالن بوکس ، سرایداری و  ۶۰ چشمه سرویش بهداشتی است.

وی به هنگام افتتاح این پروژه اظهار داشت : امروز مهم‌ترین راهبرد دولت هم سو با رویکرد مقام معظم رهبری در جهت بی اثر کردن تحریم های ظالمانه دشمن علیه مردم ایران است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ادامه سازندگی و عمران و آبادانی در کشور با وجود تحریم های سخت دشمن، افزود: در تاریخ ایران سابقه ندارد دولت با همه این مشکلات اقتصادی بتواند طرح های بسیار بزرگ را اجرا کند و برخی از آن ها را به بهره برداری برساند 

جهانگیری گفت: به عنوان نمونه می توان به طرح ملی آزاد راه تهران – شمال اشاره کرد که عملیات اجرایی آن طبق اسناد موجود بیش از ۲ دهه پیش آغاز شد و حدود پنج بار نیز از این پروژه بسیار مهم و حیاتی شمال کشور بازدید کرده ام و به لطف خدا روند اجرایی این طرح با تخصص اعتبارات دولت پرشتاب است .

بخشی از این آزاد راه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسد.

جهانگیری همچنین مازندران را جزو استان های بسیار مهم و کلیدی توصیف و تاکید کرد: راهبرد دولت توجه به توسعه و رونق مسائل کشاورزی ، گردشگری و نیز صیانت از محیط زیست و دریای خزر است و خوشبختانه در بودجه ۹۸ دولت اعتبارات قابل توجهی برای موضوع پسماند پیش بینی کرده و اختصاص داده که این نشان از توجه دولت به این مساله دارد.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  که دراین سفر معاون اول رئیس جمهوری را به نوشهر همراهی می کرد، گفت که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با حمایت دولت تدبیر و امید با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان استادیوم ۵ هزار نفری شهرستان چالوس را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

افتتاح سالن انتظار فرودگاه نوشهر  

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات هم در جریان سفرش به شهرستان نوشهر طرح توسعه ، بهسازی و نوسازی فرودگاه این شهر را با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان افتتاح کرد.

با افتتاح این طرح به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فرودگاه نوشهر را در کلاس فرودگاه های خوب کشور قرار داده شامل بهسازی و افزایش سالن انتظار ، فضای اداری ، ساختمن ایمنی زمینی و آتش نشانی و … بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مازندران در این شهر  گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان مازندران خوب ، امیدوار کننده و رضایت‌بخش است.

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان مرکز رشد غرب مازندران

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری یکی دیگر از شخصیت های سیاسی کشور بود که اخیرا از مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نوشهر از آمادگی این معاونت برای تخصیص ۳  میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور غرب مازندران در نوشهر خبر داد.

وی همچنین در جریان بازدید از شرکت نواطب پارس تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی در شهرک صنعتی مرزن آباد چالوس دستور حل مشکل مالی این شرکت هر چه زودتر حل شود.

دکتر ستاری در این بازدید دستور داد تا ۲۵۰ میلیارد ریال با سود حدود ۱۱ درصد برای توسعه این شرکت پرداخت شود .

افتتاح یک هتل در رامسر و بوم گردی در تنکابن

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیگر شخصیت سیاسی کشور که اخیرا برای افتتاح پروژه هایی مختلف به غرب استان مازندران سفر کرده است.

وی دربدو ورود به رامسر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت که هم اکنون ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری در استان مازندران در حال اجرا است.

مونسان گفته بود که با تکمیل و افتتاح این حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری ، علاوه بر اشتغالزایی، شاهد تحولی بزرگ در حوزه زیر ساخت های گردشگری، اقامتی و تفریحی و در استانی که قطب گردشگری کشور محسوب می شود، خواهیم بود.

معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در جریان این سفر یک باب هتل در رامسر ، یک مجتمع کردشگری و یک واحد بوم گردی را  در شهرستان تنکابن افتتاح کرد.

بررسی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی صنایع در غرب مازندران 

 رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت  هم به منظور بررسی آخرین وضعیت صنایع غرب مازندران به این منطقه سفر کرده بود.

وی حل مشکلات واحدهای تولیدی را مهم ترین اولویت وزارت صمت برشمرد و اظهار داشت: در شرایط جدید حضور در استان ها و شهرستان ها و دیدار با صنعتگران و بررسی مسایل و مشکلاتشان از اهدافی است که پیگیری می کنیم.

وزیر صنعت در جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در چالوس به وجود حدود سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در حال اجرا در مازندران، اشاره کرد و افزود: طبق گزارش ها حدود ۷۰۰ واحد از این تعداد حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اگر این طرح ها به طور کامل اجرا شود زمینه برای اشتغال دستکم ۲۰ هزار نفر مهیا می شود.

رحمانی  رونق تولید ، توسعه صادرات ، معادن ، فناوری ، تنظیم بازار و بهبود فضای کسب و کار را از محورهای اصلی در حال پیگیری در وزارت صنعت برشمرد و تاکید کرد: تلاش در این بخش ها جزو دغدغه مقام معظم رهبری است و همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید به شکل متمرکز در این حوزه تلاش و برنامه ریزی کنند.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه رامسر

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در سفرش به غرب مازندران و بازدید از فرودگاه رامسر گفت که برای اجرای کامل طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر در غرب مازندران به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید اختصاص یابد.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش بهسازی فرودگاه‌ها ردیف بودجه قانونی دارد و  اعتبارات لازم برای  تملک مجتمع رفاهی و پذیرایی فدک و نیز آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا و تجهیزات جانبی مورد نیاز فرودگاه اختصاص در آینده نزدیک اختصاص می یابد.

تکمیل بیمارستان ۲۰۵ تختخوابی تنکابن تا پایان امسال  

مجید احمری مدیر عامل شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت و درمان اوایل ماه گذشته در جریان بازدید از بیمارستان در حال ساخت بیمارستان ۲۰۵ تختخوابی فوق تخصصی تنکابن گفت که  عملیات اجرایی این بیمارستان تا پایان بهمن ماه امسال تکمیل و به دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران تحویل داده شود.

مجید احمری افزود: روند عملیات اجرایی این طرح راکد مانده است . تا سال گذشته مجری آن وزارت راه و شهرسازی بود و پس از تحویل به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت ، به دنبال تمهیداتی که  اتخاذ شد به طور مجدد عملیات ادامه ساخت این طرح آغاز شد و با سرعت در حال انجام است.

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب های خانگی در تنکابن

عیسی کلانتر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم دیگر مقام ارشد دولتی بود که بتازگی به این منطقه سفر کرد. وی در این سفر  مرکز تصفیه فاضلاب‌های خانگی شهر تنکابن را  با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح کرد.

اغاز عملیات اجرایی بخش اورژانس بیمارستان نوشهر

 دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در جریان بازدید از بخش اورژانس بیمارستان نوشهر که در ۴ طبقه و یک هزار و ۲۲۵ متر مربع مساحت با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در کشور اجرایی شد.

وی ، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، ماندگاری پزشکان درمناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت هتلینگ و ارتقای کیفیت خدمات در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و ایجاد اورژانس هوایی از جمله برنامه های تعریف شده برای این طرح بوده است.

وزیر بهداشت گفت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه بستری بیماران ‏از ۳۷ درصد به ۵ درصد برای روستاییان و ۱۰ درصد برای شهرنشینان کاهش‬ یافت و ۴۲ درصدی هم از قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی ‏مصرفی برای‬ بیماران کاسته شد.

نمکی ساخت دانشکده مرتبط به دانشگاه‌های علوم پزشکی، خریداری زمین و ساخت اداره بیمه سلامت نوشهر، توسعه بنای ساختمان اورژانس نوشهر و پیش بینی فضا برای بخش دیالیز، تخصیص یک دستگاه آمبولانس برای کلاردشت و کجور، تخصیص یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای جاده کندوان را بسیار ضروری دانست و وعده داد: بزودی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تأمین این امکانات اختصاص داده شود.

افتتاح ۸۰ پروژه بخش کشاورزی 

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با سفر به استان مازندران ۸۰ پروژه بخش کشاورزی را در شهرستان تنکابن به صورت متمرکز افتتاح کرد.

برای تکمیل و راه اندازی این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان هزینه شده است. با بهره برداری از این تعداد پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

این پروژه‌ها شامل ۵۹ پروژه در بخش آب و خاک، ۶ پروژه دام و طیور، هفت پروژه زراعی و باغی، یک پروژه شیلاتی و هفت پروژه صنایع تبدیلی مجموع پروژه‌هایی بوده است.

با بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی ۱۴۷ روستا و هشت هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.

علاوه بر این سفر ها در هفته دولت امسال در شهرهای غرب استان مازندران شاهد افتتاح پروژه های مختلف زیربنایی ، اقتصادی ، خدماتی و اشتغالزایی با حضور مسئولان استانی و شهرستان بودیم.

/۱۶۰۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.