پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شبکه دولت به روستاهای مازندران رسید

0

در سفر روز گذشته معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با امضای تفاهم نامه میان اداره کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و مخابرات منطقه مازندران اجرایی شدن شبکه دولت در روستاهای این استان کلید خورد.

شرکت مخابرات منطقه مازندران متولی راه اندازی زیرساخت های الکترونیکی برای اجرای شبکه دولت است که یکی از الزامات آن برقراری ارتباط اینترنتی است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به تاکید دولت مبنی برای راه اندازی دولت الکترونیک در تمامی سازمان های دولتی برای انجام مکاتبات اداری بر روی شبکه امن، این روند پیگیری و در ادارات کل، ادارات شهرستان و فرمانداری های مازندران راه اندازی شد.  

رسول علی اصغرپور افزود : دهیاری ها به عنوان لایه بعدی دولت بعد از ادارات به شمار می روند که با توجه به تعدد مکاتبات اداری با ادارات بویژه استانداری اتصال به شبکه دولت این دهیاری ها آغاز شده است.

وی ادامه داد : با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز،  در این مرحله یکهزار دهیاری روستاهای مازندران به شبکه دولت متصل می شوند.  

 مدیر مخابرات منطقه مازندران گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه اتصال دهیاری های استان به شبکه دولت، این شرکت شناسایی امکانات و تجهیزات اینترنت مورد نیاز این روستاها را در دستور کار قرار داده است و برای این منظور با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران و شرکت زیر ساخت پایش ارتباطات روستاها آغاز شده است تا از این طریق وضعیت این مناطق در این عرصه مشخص شود.  

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستاهای مازندران از وضعیت ارتباطی پایدار برخوردار هستند و تنها در برخی روستاهای دور دست با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.  

زمانبندی یک ساله 

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که در حال حاضر زیرساخت های لازم از قبیل اینترنت پرسرعت برای اتصال ادارات استان به شبکه دولت فراهم است و ادارات کل، ادارات شهرستان و فرمانداری های در این زمینه مشکلی ندارند.

ابوذر قربانی افزود : داده ها و یا محتوای مورد نیاز این شبکه توسط وزارتخانه ها تهیه و برای ادارات در استان ها و شهرستان های قابل دسترس است.  

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اخیر میان این اداره کل و شرکت مخابرات مازندران ادامه داد : براساس این تفاهم نامه در مدت یکسال یکهزار دهیاری روستاهای مازندران نیز به شبکه دولت متصل می شوند و از طریق این شبکه می توانند مکاتبات اداری خود را انجام دهند.

مدیر کل شبکه دولت مازندران گفت : در شبکه دولت ۱۷ سامانه نرم افزاری راه اندازی شده است که دستگاه های اجرایی متناسب با عملکرد از این نرم افزارها استفاده می کنند.  

وی افزود : سامانه مکاتبات اداری یکی از کاربردی ترین و مهمترین سامانه برای دهیاری ها است که با اتصال به شبکه دولت قادر به انجام مکاتبات اداری با ادارات هستند.

قربانی اضافه کرد : اتصال دهیاری ها به شبکه دولت باعث کاهش تردد دهیاران به شهرها برای انجام مکاتبات اداری و صرفه جویی در هزینه می شود.  

وی در خصوص وضعیت زیر ساخت ارتباطی روستاهای مازندران گفت : هم اکنون ۹۸ درصد روستاهای مازندران دارای اینترنت هستند که از این تعداد اینترنت ۷۰ درصد روستاها پرسرعت است که برای وصل شدن به شبکه الکترونیکی دولت کفایت می کند.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد.  

۲۰۹۶ /۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.