پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شاعری: خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد

0

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آمادگی دولت در برابر جنگ روانی دشمن تاکید کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد اما ملت، دولت و مجلس ایران همیشه هوشیار و متحد هستند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، علی‌محمد شاعری در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات شهرداری گلوگاه اظهار کرد: خبرنگاران چشم، گوش و زبان مردم هستند و رسالت اصلی آنها افزایش آگاهی، انتقال مشکلات مردم به مسئولان، شفاف سازی جامعه و ایجاد فضای مناسب برای نقادی سازنده در جهت رسیدن به اهداف پیشرفت و توسعه است.

وی افزود: خبرنگاران در فرآیند توسعه نقش کلیدی و اساسی دارند. مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، دولت و مردم همه باید جایگاه مهم خبرنگاران را بشناسند و در تمام ایام سال جایگاه آن ها را ارج بنهند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: یکی از پایه های اصلی توسعه هر کشور مردم هستند و قطعا مردم هرچه آگاه‌تر و با بصیرت‌تر باشند مسیر پیشرفت هموارتر می‌شود و هزینه‌های پیشرفت و توسعه کاهش می‌یابد و بهره‌وری اداره امور کشور افزایش می یابد.

شاعری خاطرنشان کرد: انسان‌هایی می‌توانند پایه و اساس توسعه پایدار و ماندگار در کشور باشند که دانش و بینش و قدرت حل مسائل و تجزیه و تحلیل مسائل پیرامون خود را بیشتر داشته باشند و هرچه دانش، آگاهی و قدرت تجزیه و تحلیل مردم از پیرامون خود بیشتر باشد توسعه سریع تر صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر عوامل توسعه را متکی به عناصری مانند سرمایه، منابع مدیریت و عامل انسانی بدانیم عامل انسانی اساسی‌ترین عنصر برای پیشرفت و توسعه کشور است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس اظهار کرد: مهم‌ترین مسائلی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم مشکلات اقتصادی است، شرایطی که در سال جاری پس از خروج آمریکا از برجام به وجود آمد و اوضاع اقتصادی نابسامانی که رقم خورد و دولت آمریکا به صورت یکجانبه و خودسرانه و با روش استکباری و خارج از عرف از یک معاهده بین المللی خارج شد و ملت ایران را تهدید کرد که تحریم‌های جدیدی را با فشار و زور در جهت اهداف سلطه جویانه خود وضع می کند.

شاعری گفت: ملت ایران هیچ گاه عهدشکنی‌های آمریکا را طی چهار دهه اخیر فراموش نمی کند و اکنون خروج آمریکا از برجام دیوار بی اعتمادی ایران را نسبت به آمریکا بلندتر کرد اما ملت، دولت و مجلس ایران همیشه هوشیار و متحد هستند و تسلیم شرایط ناعادلانه ای که آمریکا می خواهد در جهان تحمیل کند نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا اعلام کرد تمامی تحریم هایی که در اثر برجام از ایران لغو شده را دوباره برمی گرداند که طبق زمانبندی اعلام شده تحریم های مرحله اول در مردادماه و مرحله دوم در آبان ماه سال جاری اجرایی می شود پس در ۴ ماه اخیر که اوضاع اقتصادی ایران نابسامان شد هیچ تحریم جدیدی هنوز اتفاق نیفتاده بود و فروش نفت مانند گذشته دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز انجام می شود یعنی در واقع علت اصلی نابسامانی های اقتصادی در ماه های اخیر و افزایش قیمت ارز و سکه نتیجه بی تدبیری تیم اقتصادی دولت و بی برنامه بودن و عدم آمادگی دولت در مواجهه با شرایط جدید و جنگ روانی دشمن بود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.