پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سودای پایتخت شدن سمنان با آب دریای خزر!

درصورت تامین آب، سمنان از گزینه‌های جدی انتقال پایتخت سیاسی کشور است، باید از همین الان برای ده‌ها سال بعد برنامه‌ریزی شود.

1

 

پایگاه خبری چهاردانگه: موضوع انتقال آب دریای خزر اگرچه کمتر توسط مسئولان و نمایندگان مازندرانی پیگیری و فقط به انتشار نامه‎ای یا شرکت در مصاحبه‎ای به نشانه مخالفت با آن بسنده میشود اما در آن سوی رشته کوه البرز محمدرضا خباز استاندار کاشمری استان سمنان برخلاف همتای مازندرانی خود، خیال فراموش یا کهنه شدن این پروژه را ندارد.

 

وی اخیرا در شورای اداری شاهرود گفته انتقال آب خزر به استان سمنان از ضرورترین کارهاست که باید هر چه سریعتر صورت گیرد و از هر فرصتی برای اجرایی شدن این انتقال آب، استفاده می کنم.

 

برای ایجاد اقتصادی پویا نیازمند نیروهای انسانی هستیم و برای افزایش جمعیت تا سقف چهار میلیون نفر باید تامین آب مصرفی این تعداد جمعیت در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد که با انتقال آب خزر این توانایی حاصل خواهد شد.

 

استاندار سمنان پیش از این گفته بود که همه محورهای توسعه و پیشرفت در استان سمنان بجز آب وجود دارد، که این عامل مهم در توسعه استان سمنان نیز با تدبیر و کمک دولت تدبیر و امید فراهم می‌شود، توسعه استان سمنان منهای آب امکان‌پذیر نیست و این مهم با کمک دولت تدبیر و امید و تلاش همگانی محقق خواهد شد.

 

خباز از راز تلاشهای احمدی‎نژاد و روحانی برای انتقال آب به زادگاه خود سمنان، اینگونه پرده برداشت که استان سمنان تمام محور‌های توسعه و پیشرفت را دارد، اما آب مطمئن و قابل اطمینان برای جمعیت چهار الی پنج میلیون نفری که بتواند به عنوان استان معین تهران و پایتخت باشد بسیار ضروری و مهم است! درصورت تامین آب ،سمنان از گزینه‌های جدی انتقال پایتخت سیاسی کشور است، باید از همین الان برای ده‌ها سال بعد برنامه‌ریزی شود.

 

 پیش از این نیز در سالهای آخر دولت احمدی‎نژاد موضوع انتقال پایتخت سیاسی کشور به خارج از تهران مطرح و از سمنان زادگاه رئیس جمهور وقت به عنوان یکی از گزینه های این انتقال یاد شده بود./تابناک

1 نظر
  1. 63 می گوید

    سمنان و پایتخت خنده داره
    نمیدونم این آقای استاندار چقدر سواد داره اما یه مثال میزنم
    آقای استاندار شما با بیل یه چاله ۳۰ سانتی تو باغچه استانداریت بکن بعد داخلش آب بریز و پرش کن بعد از نیم ساعت بیا به این چاله یه سری بزن می بینی که کل اون آب جذب زمینهای اطرافش شده
    خب
    حالا یه نقشه جهان رو بردار ببین دریای خزر مثل یه چاله میمونه که داخلش آبه چند میلیون ساله که توش آبه ببین تا چند هزار کیلومتر از زمینهای اطراف دارن از این چاله بزرگ آب میخورن و چند میلیون نفر دارن تو این زمینها زندگی میکنن
    البته لازم به یادآوری نیست که بگم دریای خزر سواحل خارجی هم داره
    شما کویر نشینها تو خشک کردن دریاچه ها و تالابها و رودخانه ها ید طولانی دارین
    بعد از تجربه تلخ تالاب گاو خونی دریاچه ارومیه و زاینده رود حالا نوبت دریای خزر رسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.