پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند قدیمی: تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در چهاردانگه و روستای چالو به فرمان امام(ره)

0

اختصاصی چهاردانگه نیوز: در سال ۱۳۵۷، کمیته انقلاب اسلامی استان مازندران، در دفتر مرحوم آیت الله حاجی صدوقی، در مدرسه امامیه ساری تشکیل شد. بر اساس حکم حضرت امام خمینی (ره)، مبنی بر حل مشکلات اوائل انقلاب، روحانیون انقلابی می بایست بر امور جاریه آن زمان و کمیته انقلاب نظارت داشته باشند.

در هفتم اسفند ۱۳۵۷ ، از سوی مرحوم حضرت آیت الله صدوقی مازندرانی به حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید حسین شفیعی ارائی، نامه ای ارسال شد.

کمیته انقلاب در روستای چالو، با حمایت مرحوم آقای علی کردان (وزیر کشور دولت نهم) تشکیل شد و مسئولیت آن، به مرحوم حاج آقای شفیعی سپرده شد.

مرحوم شفیعی از اولین روحانیون انقلابی در منطقه ، از پیشتازان انقلاب اسلامی بودند و در نهم اسفند ۵۷ ، ایشان و همراهانشان در قطعنامه‌ای، پشتیبانی خود را از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ره اعلام کردند و خود را از فداکاران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی معرفی کردند.

ایشان با شعار یا مرگ یا خمینی مردم را تشویق به انقلاب می کرد و حضور ولی فقیه را در جامعه، ضروری قلمداد می کرد.

شفیعی استمرار دائمی انقلاب را، منوط به عمل و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می دانست و می گفت؛ حرکت انقلاب باید در منش روابط اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد.

بر گرفته از کتاب نقش روستای اراء در خطه ولایت مدار مازندران، صفحه 329

نویسنده حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن شفیعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.