پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه‌های پیش‌بینی هواشناسی مازندران دهه فجر تقویت می‌شود

0

محمدرضا رضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هزینه انجام شده برای این طرح ها را بیش از ۱۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از سه ایستگاه خودکار یا اتوماتیک فرودگاهی ، ایستگاه سینوپتیک تکمیلی دریایی شهرستان نور، ایستگاه اقلیم شناسی تنکابن و خط ۱۳۴ هواشناسی به عنوان طرح‌هایی یاد کرد که برای افتتاح در ایام دهه فجر آماده شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران توضیح داد : بهره برداری از این طرح ها و پوشش گسترده پایش آب و هوایی ، ما را در شناسایی دقیق شرایط جوی و افزایش دقت در پیش بینی کمک می کند.

رضوی با اشاره به اینکه مازندران از تنوع جوی زیادی برخوردار است ، افزود: تغییرات آنی جوی و آب و هوایی می طلبد تا اشراف بهتری بر منطقه های جغرافیایی استان داشته باشیم.

وی توضیح داد : مازندران به واسطه قرار گیری در میان دریا و کوه محل تلاقی بسیاری از جریان های جوی است که پیش بینی هواشناسی را دشوار می کند.

مدیرکل هواشناسی مازندران تقویت سیستم های هواشناسی فرودگاهی را نیز در راستای شرایط جوی استان توصیف کرد و گفت: کاهش ضریب خطاپذیری در حوزه پیش بینی شرایط آب و هوایی برای ارتباطات هوایی در اولویت ما قرار دارد.

رضوی همچنین به ارائه خدمات آسان در حوزه پیش بینی هواشناسی به عموم مردم اشاره کرد و افزود: استقرار خط ۱۳۴ هواشناسی مازندران به صورت شبانه روزی نیز به همین منظور است .

وی از ویژگی های این سامانه را ارتباط و پاسخگویی همزمان به ۶۰ تماس اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در حال حاضر دارای ۱۶ ایستگاه سینوپتیک، پنج استگاه اقلیم شناسی و بیش از ۳۰ ایستگاه باران سنجی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.