پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران سفارش نمی‌پذیرد

0

احمد توکلی روز دوشنبه در بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در مازندران اظهار داشت: در چند دهه اخیر مازندران آسیب های جدی از محل ساخت و سازهای غیر مجاز متحمل شده است که باید در جایی متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از ساخت و سازهای استان غیر مجاز است، گفت: سازندگان غیرمجاز ساختمان نباید مورد سفارش و حمایت مدیران شهری و غیرشهری قرار گیرند زیرا مسئولیت آنها در قبال همه مردم است و نه عده ای خاص.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در بخش ساخت و ساز مربوط به تراکم است، افزود: باید همه سازندگان و مسئولان شهری به قانون پایبند باشند و در صورت مشاهده هم با سازنده و هم با مدیران شهری برخورد خواهد شد.

توکلی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز و تخلف در ساختمان سازی در مازندران باید متوقف شود، اعلام کرد:  عزم جدی مدیریت عالی استان نیز بر این مسئله استوار است و فقط به نص قانون عمل می شود.

ماده ۱۰۰ دری برای عبور از تخلف نیست

مدیرکل دفتر فنی ، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک مازندران همچنین اظهار داشت: ماده ۱۰۰ صد برای تخلف است و نباید به عنوان گذرگاهی راحت و قانونی برای متخلفین محسوب شود.

توکلی جریمه در ماده ۱۰۰ را محدود به مواردی خاص و با سطح تخلف پایین عنوان کرد و گفت: باید تخلف های بزرگ همچون اضافه طبقه، اضافه بنا و موارد دیگر دستور تخریب داده شود. 

وی از رسانه ها خواست در پروژه های شهرسازی و عمرانی استان مازندران ورود کنند و در کنار صدای گویای مردم، چشم بینای مدیران استان باشند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران رسانه‌ها را بهترین فیلتر برای جلوگیری از انحراف در پروژه های عمرانی و توسعه ای عنوان کرد و گفت: توسعه اقتصادی و عمرانی مازندران امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند ورود رسانه ها است.  
توکلی همچنین بزرگ ترین مشکل مدیریت شهری و عمرانی استان مازندران فقدان آگاهی و آموزش کافی در زمینه مسئولیت انها عنوان کرد و گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است برای کارشناسان شهری کلاس های آموزشی برگزار شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.