پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل به نیمه راه رسید

0

دکتر علی شافی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این مرکز در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در سه طبقه با زیربنای سه هزار مترمربع به همت خانواده نیک اندیش میناگر به نام مادر سرکار خانم طاهره وایگانی همسر زنده یاد حاج موسی میناگر در حال ساخت است.

وی با اعلام این که عملیات اجرایی این طرح پس از امضای تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی بابل چند ماه پیش آغاز شد ، افزود : پس از راه اندازی این مرکز به طور قطع نه تنها نیاز بیماران دیالیزی شهرستان بابل برطرف خواهد شد بلکه از شهرهای اطراف بخصوص غرب استان نیز به این مرکز مراجعه خواهند کرد.

پیش از این رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل ابراز امیدواری کرده بود که این مرکز تخصصی دیالیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

دکتر فرزاد جلالی تیر ماه امسال در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود که با افتتاح این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی بابل به استانداردهای جهانی در رسیدگی به بیماران دیالیزی که وجود یک دستگاه تخت برای هر چهار نفر بیمار در دو شیفت است ، دست خواهد یافت.

در حال حاضر در بابل ۳۱ تخت دیالیز وجود دارد که ماهانه به صورت میانگین به حدود ۳۰۰ بیمار  ثابت، مهمان و اورژانسی خدمات ارائه می‌دهند که این آمار در تعطیلات تابستان و غیره افزایش می‌یابد.

دستگاههای دیالیز در بیمارستان های شهید بهشتی به تعداد ۲۲ دستگاه، آیت الله روحانی با چهار دستگاه برای بزرگسالان و همچنین در بیمارستان کودکان امیرکلا به تعداد پنج دستگاه در چهار شیفت کار می کند و همین فشردگی و حجم بالای کارکرد سبب استهلاک و کاهش بهره وری و کارآیی دستگاهها می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.