پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زباله‌سوز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

0

ه گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی عبوری چهارشنبه‌شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل بادله ساری با گرامی‌داشت یاد شهید صارمی و تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: باید یاد بگیریم که تجلیل از خبرنگاران گزینشی نباشد و باید از معیارها تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه اصراری بر معرفی مصداق‌ها نداریم افزود: جایگاه خبر و خبرنگار به اندازه انبیای الهی است، به نظر من حساب خبرنگار واقعی از خبرنگارنماها جداست.

شهردار ساری با اشاره به اینکه خبرنگار واقعی حتماً اهل تعامل است و اصلا اهل معامله نیست خاطرنشان کرد: خبرنگار هرچه مستقل‌تر باشد جبهه خبری‌اش بهتر است.

این مسؤول با بیان اینکه جناح سیاسی خبرنگار نباید برای مدیر مهم باشد بیان کرد: باید حرف خبری‌اش تأثیرگذارتر باشد، قطعاً هر کسی در این عرصه جدی‌تر باشد برای همه ما ارزشمندتر است خبرنگار واقعی یعنی ارزش‌آفرین، نقدنگار، واقعیت‌پرداز و حقیقت‌نواز.

عبوری در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته گرفتاری‌ها و نارسایی‌های ریز و درشتی وجود داشت که حل آنها برای ما آرزو بود اظهار کرد: با یک بارندگی کم و یا زیاد خانه و کاشانه مردم به زیر آب می‌رفت، بازگشایی خیابان‌ها، بوستان‌ها روگذر و زیرگذرها پارک‌ها هرچند سال یکبار اتفاق می‌افتاد.

وی عدم پیشرفت مازندران را عدم توسعه مرکز استان عنوان کرد و افزود: توسعه گردشگری محور پیشرفت مرکز استان و خود استان است.

شهردار ساری با بیان اینکه در روزهای اول تولید این هدف برخی نه تنها باور نداشتند بلکه مثل همیشه چوب لای چرخ می‌گذاشتند بیان کرد: با پیگیری‌های شبانه روزی حقیر و پشتکار شورا و همت بالای معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه این اتفاق بزرگ افتاد و شهر ساری با اعلام مرکز آمار ایران پس از چهار سال جز پنج شهر گردشگر‌پذیر کشور شد، این در حالی است که ما زیرساخت‌های مناسب را فراهم نکردیم اما فقط خواستن و توانستن را عملی کردیم.

این مسؤول افزایش چشمگیر اعتبارات شهرداری ساری را از اتفاقات بزرگ دانست و گفت: اعتبار شهرداری ساری 79 میلیارد بوده یعنی برای هر فرد 230 هزار تومان در سال و بعد از پنج سال به یک میلیون و 700 هزار تومان در سال رسید که بعد از تهران و مشهد سومین شهر با سرانه بالا است.

عبوری با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری حدود 10 پل و زیرگذر، هدایت آب‌های سطحی و ایجاد کانال‌ها، بازگشایی معابر، میدان بیان کرد: بوستان ولایت که پادگان قدیم ارتش بوده است به بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی اجتماعی کشور تبدیل شده و در دهه ولایت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه ساری فاقد موزه بوده و چهار موزه در حال ساخت است تصریح کرد: یک موزه تخصصی برای اهل قلم و موزه مطبوعات شکل بگیرد، احداث سینمای بزرگ جوان، خانه تخصصی کودک، باید ساختمانی مستقل برای خبرنگاران در مرکز شهر با همه امکانات و بزرگ‌ترین آمفی تئاتر در مرکز شهر داشته باشیم.

شهردار ساری با اشاره به معضل زباله در منطقه پشت‌کوه چهاردانگه بیان کرد: باوجود بی‌مهری نسبت به این پروژه چون در مرکز مازندران بوده است تمام تلاش‌ها را انجام داده‌ایم و زباله‌سوز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسؤول به مجهز کردن همه نقاط شهر به فیبر نوری اشاره کرد و گفت: مناسب‌سازی بیشتر مناطق شهر، توجه به بافت‌های کهن و فرسوده از میدان علامه ابن شهرآشوب تا محوطه امام‌زاده یحیی و بازگشایی امام‌زاده عباس از اقدامات انجام شده است.

عبوری از اتمام فاز صفر مطالعات احداث تونل در شهر ساری خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شمال و جنوب، شرق تا غرب ساری به طول 15 کیلومتر به هم وصل می‌شود و تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرگذر میدان هلال احمر در دست اجراست خاطرنشان کرد: احداث شهر بازی بزرگ در پارک شهید زارع آغاز شده است، 1200 هکتار پارک در سکوتپه باید با پیگیری‌های اصحاب رسانه به یک نقطه رویایی تبدیل شود.

شهردار ساری گفت: ادامه بلوار داراب، پل کابلی شهید رنجبر تا پل شهید نوری به طول 2/5 کیلومتر بوده که 1/5 کیلومتر آزاد شده است که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.