پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونق بازار میوه مازندران شاید وقتی دیگر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، درحالی وارد فصل گرم سال می‌شویم که میوه‌های تابستانی همانند رنگین‌کمانی از رنگ‌ها به بازار میوه استان جلوه خاصی بخشیده از حالت نوبرانه درآمده و با قیمت معقول‌تری درحال فروش است.

 

 

این روزها، روزهای تلاش و تکاپوی کشاورزان است، کشاورزانی که با هزار زحمت محصول را به بار نشاندند و الان روزهایی است که باید مزد زحمت خود را دریافت کنند.

درحالی اوج روزهای برداشت هلو و شلیل را در مازندران پشت سر می‌گذاریم که این محصولات با قیمت‌های مناسبی درحال فروش است اما به‌دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، عدم برنامه‌ریزی برای صادرات و فقدان صنایع تبدیلی روز به روز قیمت‌ها در حال کاهش است، چرا که حرف اول در بازار میوه و تره‌بار، عرضه و تقاضاست و این حکایت امروز و دیروز نیست.

 

 

قیمت امروز هلو ۴هزار تومان در بازار میوه و تره‌بار است آن هم با احتساب هزینه تولید و برداشت و حمل و نقل که خرده‌فروشان براساس خرید با احتساب سود ۲۵ تا ۳۰ درصدی حق فروش دارند.

بازار میوه استان که با توجه به شرایط اقتصادی از تب و تاب افتاده و روزهای کسادی را تجربه می‌کرد با آمدن کرونا شرایط بهتر شد و برخی میوه‌ها ازجمله لیمو، مرکبات، سیر، پیاز و زنجبیل و سایر از وضعیت خوبی باتوجه به تقاضا برخوردار شدند اما بازار میوه‌های تابستانی از وضعیت فروش خوبی برخوردار نیستند، چرا که مردم قدرت خرید ندارد.

*کم‌رونقی بازار میوه مازندران/کاهش قیمت موز به ۱۲ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان مازندران در این‌باره اظهار کرد: میوه از قیمت خوبی برخوردار است اما بازار چندان رونق ندارد.

امیرحسین فخرآوران افزود: حتی موز که به قیمت بیش از ۲۰ هزار تومان هم رسیده بود الان با قیمت ۱۲ هزار تومان درحال عرضه است.

 

 

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در عرضه میوه و تره‌بار نداریم، تصریح کرد: قیمت امروز هلو ۴هزار، زردآلو ۱۵هزار، گیلاس ۲۵هزار، موز ۱۲هزار، خیار محلی ۶ هزار، خیار درختی ۲ هزار، گوجه و سیب‌زمینی ۲ هزار و ۵۰۰ و لیمو ۲۵ هزار تومان است.

فخرآوران یادآور شد: لیمو از حالت کمیابی و نوبری خارج شده و با قیمت ۲۵ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار درحال فروش است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های اعلام شده در میدان میوه و تره‌بار بوده و خرده‌فروشان با دریافت سود ۲۰ تا ۳۰درصدی حق فروش دارند و دریافت سود بیشتر تخلف محسوب می‌شود.

 

 

 به گزارش فارس، درحالی عرضه میوه‌های تابستانه بازار مازندران را رنگین کرده که بازار چندان رونقی ندارد و میوه‌های تابستانی هم نتوانست رونق را به بازار برگرداند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.