پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روند تولید در کشور کند و متوقف نشده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس خیابانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح تولیدی در آمل با بیان اینکه جهش تولید از محل تکمیل ظرفیت‌های خالی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام محقق می‌شود، اظهار داشت: در مازندران بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه قابل بهره برداری وجود دارد.

وی با عنوان اینکه پروژه تولید تخته‌ام دی اف با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح می‌شود، ادامه داد: برای این پروژه که ۳۰۰ هزار مترمکعب به تولید ام دی اف در کشور اضافه می‌کند، ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

مدرس خیابانی یادآور شد: مشابه طرح تولید ام دی اف مازندران حدود دوهفته پیش همین سرمایه گذار پروژه‌ای را در گیلان افتتاح کرد که مجموع تولیدات این دو کارخانه، واردات کشور را به ام دی اف بی نیاز می‌کند.

سرپرست وزارت صمت با اظهار اینکه قابلیت صادرات ام دی اف را پیدا کردیم، تولید را تنها را نجات کشور برای عبور از تحریم‌ها برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات نظیر بیکاری حل شود و اشتغال پایدار داشته باشیم باید به تولید توجه کنیم و در سال جهش تولید، مسئولیت دستگاه‌ها، کارآفرینان و غیره مضاعف شده است.

وی با اشاره به اینکه فردا پنج طرح بزرگ صنعتی و معدنی در خوزستان، فارس و مازندران افتتاح می‌شود، یادآور شد: این طرح‌ها شامل ام دی اف، فولادی و توسعه‌ای است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه کشور به مثابه کارگاه سازندگی تبدیل شده است، افزود: آمریکا و دوستانش تمامی تلاش خود را به کار بستند که تولید و اقتصاد ما را دچار مشکل کنند و معتقد بودند وقتی حلقه تحریم تنگ‌تر شود، اصل تولید را خواهیم زد اما امروز نه تنها تولید متوقف و کند نشده است بلکه آمارهای تولید رسته‌های کالایی در کشور در چهارماه سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین طرح‌های توسعه‌ای نیز در کشور راکد نشده است و در هر کارخانه‌ای که افتتاح می‌شود، طرح توسعه‌ای و کلنگ اجرای طرح جدید در دست اقدام است.

کد خبر 4986643
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.