پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روایتی از حماسه شیرزنانی که دفاع مقدس را به یادگار دارند + فیلم و عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ اجتماعی| در کنار همه خبرهای خوب و بد از کرونا، بسیج جامعه زنان و بانوان جهادگر بهشهری پا به کار شده و با حضور در مصلای نماز جمعه، همچون ۸ ساله جنگ که کار پشتیبانی از این مکان انجام می‌شد، حماسه‌آفرین مقابله با کرونا شدند.

جنگ تحمیلی ۸ ساله، حماسه‌ای از اقدامات و حضور شیر زنان در جبهه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، درمانی و پشتیبانی در پشت جبهه و خط مقدم را به یادگار گذاشت که همچنان با گذشت بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی، حماسه‌آفرینی‌ها همچنان ادامه دارد.

حضور اثرگذار بانوان هم دوش مردان بعد از انقلاب جایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نقش اثرگذار بانوان در عرصه‌های مختلف را به منصه ظهور رساند و اکنون بانوان جایگاه رفیعی در مناسبات مختلف جامعه دارند.

 

زنان در دوره‌های مختلف از تاریخ پرحماسه ایران اسلامی نقش با شکوه و بی‌بدیلی در جامعه ایفا کرد‌ه‌اند و اکنون هم که ویروس کرونا مرزها را در نوردیده و کوچه، خیابان‌ها، خانه‌ها و زندگی بسیاری از مردم جامعه را تحت تاثیر قرار داده است؛ هم‌صدایی و همراهی بانوان بهشهری  در کنار مردان حماسه جاودان را خلق کرده است.

به‌کارگیری ۳۰۰ جهادگر خواهر و تولید ۱۲۰ هزار ماسک در طول ۴۵ روز، تنها بخشی از این مجاهدت‌های بانوان بهشهری است که موجب شد تا با حضور در مصلای بهشهر از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و از چگونگی فعالیت‌ها مطلع شویم.

 

تعطیلی ممنوع!

سیده‌زهرا عقیلی مسؤول بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بهشهر، مسؤول این ۳۰۰ بانوی جهادگر بهشهری است که با حضور در مصلای بهشهر، تعطیلی عید را برای خود ممنوع اعلام کردند و جهادگرانه وارد کار شدند تا در کنار توجه و تمرکز بر خانواده‌ها و مدیریت زندگی در این شرایط کرونا، با تولید ماسک و گان؛ گامی برای مقابله با کرونا برداشته و با تولیدات خود در واقع علاوه بر مقابله با کورنا، جهش تولید را رقم بزنند.

زن است دیگر؛ مهربانی برایش مهم است، احساس دارد و لطیف است و مهربانی جزئی از زندگی اوست؛ با خانم عقیلی در مورد کارها و فعالیت‌های انجام شده در این دوران پرسیدیم و همچون همیشه که در جامعه زنان و بسیج خواهران بهشهر با روی خوش پذیرای ماست؛ این بار هم دلسوزانه و با روی گشاده از عملکردهای بانوان جهادگر بهشهری گفت.

با شیوع ویروس کرونا و نفوذ آن در شهرستان بهشهر همچون همه ایران اسلامی، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ناحیه بهشهر با هدف انجام اقدامات جهادی در مواقع بحران تشکیل داده شد، سپس مقرر شد و با حضور داوطلبان فعالیت جهادی  در محورهای مختلف آغاز شد.

بسیج جامعه زنان سپاه بهشهر هم از همان ابتدا و با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه ناحیه بهشهر، هم پای مردان این قرارگاه وارد عرصه شد و در قالب قرارگاه جهادی شهید کابلی به تولید ماسک دست‌ساز بهداشتی پرداخت.

به‌کارگیری ۳۰۰ جهادگر خواهر با شعار تعطیلی در عید نوروز ممنوع و با فعال کردن آنان در مصلای بزرگ بهشهر که این روزها به دلیل شیوع کرونا تعطیل است؛ حماسه آفرینی برای تهیه و تولید ماسک و گان آغاز شد.

خواهران بسیجی و جهادگر ما در این قرارگاه با تلاش شبانه‌روزی به تولید ماسک و گان پرداختند و با راه‌اندازی ۵۰ کارگاه خانگی، تولید ۱۲۰هزار ماسک، تهیه و تولید ۱۵ هزار گان بیمارستانی، تولید دستکش و شیلد صورت، دستکش سم‌پاشی خیابان و تهیه مواد ضدعفونی کننده از جمله خدمات ارائه شده در مدت 45 روز گذشته بود.

تهیه ۲۲۵ بسته معیشتی برای پاکبانان و کارگران از دیگر خدمات ارائه شده به همت خواهران جهادگر بهشهری است که از اول صبح تا ۱۱ شب ادامه دارد؛ ضمن اینکه به دلیل نیاز خونی یک هفته اهدای خون بانوان بسیجی بهشهر در دستور کار قرار گرفت.

 

کوچک‌ترین عضو جهادگر بهشهری و خستگی که با پیام رهبری به در شد

اتفاق جالب برای ایشان، حضور کوچکترین بسیجی ۱۳ ساله در بهشهر از طرح بسیج ” بهنام” است که یک‌ماه و نیم ( ۴۵ روز) تلاش شبانه‌روزی در کنار دیگر خواهران بسیجی و جهادگر را در کارنامه خود دارد و تنها دلخوشی‌شان پیام رهبری بود که گفتند ” ما مدیون بسیجیان هستیم” و با همین جمله رهبری همه خستگی ما در رفت.

عقیلی با اشاره به اینکه در تمام این موارد بسیجیان و خواهران جهادگر ما آتش به اختیار وارد شدند، تأکید کرد: در تمام این مدت، کمک‌های مالی، نقدی، غیرنقدی، فکری و مشاوره‌ای توسط بانوان جهادگر بهشهری ارائه شد و فضای مشاوره توسط کارشناسان در فضای مجازی ایجاد و همه تلاش ما برای مقابله با این ویروس کرونا بود.

 

تنها دلخوشی ما سلامت مردم و لبخند رضایتی که بر لبان‌شان نقش می‌بندد

عباسی از دیگر بانوان جهادگر بهشهری است که همچون همه بانوان دیگر مجاهدانه در سنگر خدمات‌رسانی حاضر است و همچنان که ماسک و دستکش خود را مرتب می‌کند: با لبخند می‌گوید: فاصله‌ام را با شما رعایت کردم؛ موارد حفاظتی را هم رعایت می‌کنم تا خدای ناکرده مشکل‌ساز نشود.

می‌گوید اینجا همه با خلوص نیست و بدون هیچ چشم‌داشتی وارد عمل شده‌اند و تنها دلخوشی ما سلامت مردم و لبخند رضایتی است که بر لبان‌شان نقش می‌بندد.

 

از حضور بانوان جهادگر می‌گوید و اینکه با وجود اینکه همه این افراد خانه و زندگی دارند و خطر در کمین همه بوده است؛ در منزل شرایط را برای همسر و فرزندان آماده می‌کنند و مجاهدانه در کنار هم با تولید ماسک، گان و تهیه بسته‌های معیشتی برای سلامت آحاد جامعه تلاش دارند.

همه ما با پیروی از راه شهیدان و مجاهدت‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی از خود نشان دادند؛ امروز پای کار مبارزه با ویروس کرونا هستیم و پرتلاش‌تر از همیشه برای مقابله و به زانو در آوردن ویروس کرونا در صحنه حضور داریم تا ادامه دهنده راستین راهشان باشیم.

 

 

 

به گزارش فارس، این روزها کسی مجبور به انجام همه این مواردی که اعلام شد؛ نیست و بانوان ما که مدیریت خانه و خانواده را برعهده دارند؛ راحت‌تر از بقیه افراد می‌توانند از این کارها سر باز بزنند؛ اما این روزها مصلای بهشهر، مدرسه عشق است و نه تنها خستگی در چهره این بانوان دیده نمی‌شود، بلکه همدلی و همدردی در میان‌شان موج می‌زند و حضورشان از نقاط مختلف شهر برای کمک‌رسانی به مردم؛ بیانگر دغدغه‌شان برای سلامت خود؛ خانواد و جامعه است.

 /۸۶۰۰۲/ج/م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.