پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رنج رفت‌وآمد شهروندان کلاردشتی به خاطر یک طرح ناتمام

0

بررسی ها نشان داده که عملیات اجرایی طرح تعریض و ۲ خطه کردن مسیر ورودی کلاردشت از تیرماه سال ۱۳۹۶ با اعتباری حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آغاز شد و قرار بود با صرف این میزان اعتبار مدت یکسال به بهره برداری برسد ولی بررسی ها و شنیده ها حاکی از آن است که یکی از علت های به سرانجام نرسیدن این طرح در موعد تعیین شده به خاطر اختلافاتی بوده که میان اعضای شورای شهر و شهردار بوجود آمده است.   

با این وجود جمعی از شهروندان کلاردشتی با اشاره به همسایگی این شهرگردشگرپذیر با کوه، جنگل، جلگه و برخورداری از ظرفیت های گردشگری و روستاهای سرسبز،می گویند این شهر که در تمامی فصول سال پذیرای هزاران گردشگر خارجی و میلیون ها گردشگر داخلی است، زیبنده نیست که چنین وضعیتی را داشته باشد.

رضا رنجبر یک شهروند کلاردشتی  که خود را از منطقه شهری “لاهو ” معرفی کرد گفت:  نام و آوازه کلاردشت شهرت جهانی دارد و خیلی از مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی این شهر را به عنوان بهشت گمشده ایران می شناسند بنابراین آیا سزاوار است که ورودی و پیشانی این شهر چنین وضعیتی داشته باشد.

وی افزود: طرحی که وعده به سرانجام رساندن  آن را  به مدت یکسال داده بودند هم اینک بیش از ۲ سال از اجرای آن گذشته  و وقتی که علت تاخیر در روند اجرای این طرح از ان ها پرسیده می شود پاسخ می دهند به علت اختلاف نظرها میان اعضای شورای شهر بر سرماندن  و یا نماندن شهردار یا تغییر پیمانکار  پروژه بوده که  باعث شده  این طرح در موعد مقرر به سرانجام نرسد.

یکی دیگر از شهروندان کلاردشتی با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر نسبت به کوتاهی در سرانجام رساندن این طرح گفت: سزای شهروندان این شهر نیست که سالها  به خاطر کم توجهی و ضعف نظارت مسئولان ذیربط به خاطر این طرح ناتمام برای آمدو شدشان دچار رنج و عذاب شوند.

تقی حسن نژاد که خود را به عنوان مدیرعامل کانون نظام مهندسی ساختمان شهرستان کلاردشت معرفی کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورودی شهر در حقیقت پیشانی و ویترین هر شهر است بنابراین خرابی های برجای مانده این نقطه به حدی است که هر فرد مسافر و گردشگری که وارد کلاردشت می کند تصورش بر آن است که انگار وارد منطقه جنگی شده است.

وی اظهار داشت: اکنون وضعیت به گونه ای است که در زمان بارندگی سطح این مسیر پر از دست انداز و مملو از گل و لای و در فصول گرما نیز گرد و غبار ناشی از تردد عابران سواره رو منطقه را فرا می گیرد و به نوعی مسافران ، گردشگران و شهروندان بومی از چنین وضعیتی رنج می برند.

به گفته وی، مساله حادتر آنکه شب ها که این منطقه مه گیر است و به آسانی هیچ جا دیده نمی شود دست اندازهای موجود در سطح این مسیر و خطرات ناشی از آن عابران سواره رو را مورد تهدید قرار داده و حتی به خودروها نیز آسیب می رساند.

مدیر عامل کانون نظام مهندسی شهرستان کلاردشت گفت :  نکته مهم تر آنکه به علت ناآگاهی و رعایت نکردن حقوق شهروندی، ایرادات فراوانی هم از نظر فنی و اصولی در روند اجرای این طرح وارد است چرا که به علت عدم رعایت ضوابط فنی ، دانه بندی و لایه بندی زیرسازی مسیر نیز مورد آزمایش قرار نگرفته و متاسفانه نوع مصالحی که برای زیرسازی آن استفاده شده با کیفیت بسیار پائین بوده و ممکن است پس از آسفالت به علت سرما و یخبندان سطح آسفالت مسیر دچار ترک خوردگی شود و به زودی از بین برود. 

حسن نژاد همچنین با اشاره به آنکه بیش از دو دهه از زمان شکل گیری قانون تشکیل و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در کشور سپری شده گفت : حق شهروندان این شهر نیست که با گذشت سال ها و دادن رای اعتماد به به برنامه ها و اهداف شورا، متاسفانه این مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد کرده و آن خدماتی که حق آن ها است انجام ندهند.

امام جمعه کلاردشت نیز با تائید معضلات شهری در منطقه گفت: این موضوع بارها در نشست شورای اداری و حتی خطبه های نماز جمعه مطرح شد چرا که جزو خواسته های بحق شهروندان این شهرستان بوده و وقتی که می بینند فریاد بی صدای آن ها نزد مسئولان این منطقه به جای نمی رسد آن ها به دفتر امام جمعه پناه می آورند.

حجت الاسلام مهدی غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبیعتا وقتی که وحدیه رویه ، هم افزایی ، همبستگی و همراهی لازم میان اعضای شورای شهر و شهردار وجود نداشته باشد ، نتیجه آن خواهد شد که امروز آثار آن در این شهر دیده می شود و بنابراین شهروندان این شهر نقدهای فروانی برعملکرد مسوولان دست اندرکار دارند.

 وی اظهار داشت : مردم تا حدودی از گرانی های سرسام آور و افسار گسیخته در منطقه رنج می برند و بنابراین دیگر تاب و تحمل رفتارهای سلیقه ای ، اختلافات و مشکلات موجود در میان برخی از مسئولان که به نوعی تبعات آن تحمیل شهروندان این شهر می شود را ندارند.

امام جمعه کلاردشت خواستار تسریع در روند اجرای این طرح در این شهرستان شد.

در پی تماس های مکرر خبرنگار ایرنا با شهردار کلاردشت برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به آخرین وضعیت روند اجرایی این طرح ، متاسفانه این پیگیری ها بی نتیجه ماند.

فرماندار کلاردشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت : تکلیف این طرح پس از نشستی که روز یکشنبه هفته آتی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کلاردشت در فرمانداری برگزار  خواهد شد ، روشن می شود و بنابراین در حال حاضر بهتر است راجع به این موضوع مصاحبه ای نشود.

کامران پولادی ابراز امیدواری کرد که به زودی اختلاف نظرهای میان اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برطرف و از این پس شاهد تسریع در روند توسعه زیرساخت ها در این منطقه باشیم .

شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم  ۵۰ هزار نفر از یک نقطه شهری و ۱۹ نقطه روستایی برخوردار است و این شهرستان به علت همسایگی با جنگل های هیرکانی ، قلل علم کوه ، تخت سلیمان ، چشمه ها و رودخانه های خروشان ، آب و هوای متعدد خنک کوهستانی در تمامی فصول سال بویژه نیمه نخست پذیرای میلیون ها مسافر ، گردشگر داخلی و خارجی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.