پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رنج امیرکلای بابل از فقر امکانات ورزشی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ گذراندن اوقات فراغت آن هم در تابستان یکی از موارد مهمی است که نوجوانان و جوانان به آن نیاز دارند، اما اگر مکان‌های امن و مجازآن هم سالن‌های ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت وجود نداشته باشد بدون شک بخشی از این جوانان به مکان‌های غیرمجاز گرایش یافته و با روی آوردن به انواع ناهنجاری‌های اجتماعی، زنگ خطری برای جامعه و خانواده خواهند شد.

شهر امیرکلا یکی از هفت شهر شهرستان بابل در مسیر جاده بابل به بابلسر با ۳۱ هزار نفر جمعیت و چهار هزار ورزشکار از نعمت سالن ورزشی استاندارد محروم است. هرچند ۲ سالن ورزشی دراین شهر فعالیت دارد اما این ۲ سالن از ابتدایی‌ترین امکانات اعم از کف‌پوش مناسب، وسایل سرمایشی و گرمایشی، سکوی تماشاگر و سرویس بهداشتی محروم و دارای متراژ غیر استاندارد است و در حقیقت این چنین سالن ورزشی تداعی کننده همان شیری است که دندان، چنگال، دم و … ندارد.

احمدی شهابی یکی از اهالی محله دیوکلا در امیرکلا به خبرنگار ایرنا گفت: عدم وجود حتی یک سالن ورزشی مناسب در شهر امیرکلا برای جوانان این شهر بسیار آزار دهنده شده است.

وی بیان داشت: وجود یک سالن ورزشی استاندارد و تمرین در آن زیر نظر مربیان می‌تواند ورزشکاران این شهر را در مسیر قهرمانی در عرصه‌های داخلی و جهانی قرار دهد.

این شهروند امیرکلایی ادامه داد: یکی از سالن‌های ورزشی فعال در امیرکلا در محله دیوکلا واقع شده است که این سالن از ابتدایی‌ترین امکانات بی بهره است و اگر امکان احداث یک سالن ورزشی استاندارد در امیرکلا وجود ندارد حداقل ۲ سالن موجود در این شهر را تجهیز و نوسازی کنند.

**چهار هزار ورزشکار فاقد یک سالن استاندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهر امیرکلا به خبرنگار ایرنا گفت: امیرکلا دارای چهار هزار ورزشکار است که از این تعداد حدود ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته و تحت پوشش بیمه قرار دارند.

محمد فاضل زاده ادامه داد: متأسفانه این شهر از نعمت یک سالن ورزشی استاندارد محروم است و ۲ سالن موجود نیز غیر استاندارد، متراژ پایین، فاقد جایگاه تماشاچی و امکانات سرمایشی، گرمایشی، سرویس بهداشتی، حمام و دیگر تأسیسات است.

وی بیان کرد: امیرکلاً از محدود شهرهای مازندران است که هیأت ورزشی تیر و کمان و امکانات این ورزش را دارد اما سالنی برای تمرین ندارد تا از این امکانات استفاده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان امیرکلا ادامه داد: متأسفانه محدودیت‌های مالی سبب شد تا این شهر از نعمت یک سالن ورزشی استاندارد و چند منظوره بی‌بهره باشد و لذا در بسیاری از رشته‌ها مثل شطرنج، تنیس روی میز، تیراندازی، وزنه‌برداری و حتی دوو میدانی مکانی برای ورزش و تمرین ندارد.

وی گفت: اگر بخواهیم ۲ سالن ورزشی موجود در شهر امیرکلا را تجهیز و نوسازی کنیم و به عبارتی ابتدایی‌ترین امکانات ورزشی را در آن فعال کنیم نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبا. است.

فاضل زاده اظهار کرد: در سال گذشته ورزشکاران امیرکلایی ۱۳۰ مدال کشوری و استانی کسب کردند که از این تعداد ۳۰ مدال در سطح کشوری و بقیه استانی بود و بدون تردید اگر یک سالن ورزشی استاندارد در امیرکلا فعالیت داشته باشد این شهر ظرفیت کسب مدال کشوری و بین‌المللی را هم دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان امیرکلا گفت: امیرکلا دارای خیران بزرگی است که بیشتر در زمینه مذهبی، مدرسه سازی و همچنین بهداشت و درمان فعالیت دارند و خواهش ما از این خیران ارزشمند این است که نگاه خیرخواهانه خود را در حوزه ورزش و امکانات زیرساختی ورزش امیرکلا دریغ نکنند تا این شهر بیش از این از فقر امکانات ورزشی در رنج نباشد.

وی گفت: در شهر امیرکلا ۲۰ باشگاه خصوصی فعالیت دارند که ۶۰ درصد از این باشگاه‌ها مجوز دارند و بقیه در حال دریافت مجوز می‌باشند.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش می‌باشد.

۷۳۴۳/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.