پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رعایت مسائل بهداشتی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است/حجاب و عفاف سفارش شهدای ما است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه مازندران و خطیب جمعه ساری، امروز در خطبه‌های این هفته از مصلی ساری، اظهار کرد: هیچ چیز بهتر از تقوا نیست و با تقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد، با تقوا پیشه کردن هر چیزی که موجب شقاوت و بدبختی است دور خواهد شد.

وی افزود: فرد بی‌تقوا آسیب‌پذیرتر است، ولی فرد باتقوا در هر موقعیتی قرار می،گیرد منحرف نخواهد شد، پست‌ها و موقعیت‌ها باید به افراد با تقوا برسد.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه پیامبر در خطبه‌ای سه مورد را از امتش خواستار شد، تصریح کرد: اول اینکه صدقه زیاد دهید که روزی شما در پرتو صدقه دادن است، با صدقه دادن روزی زیاد خواهد شد، دوم  امر به معروف کنید تا از آسیب‌ها و تهدیدها محفوظ بمانید و سوم از منکر نهی بکنید که پیروزی در پرتو نهی از منکر است. 

خطیب جمعه ساری گفت: هر چه جامعه امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارند موفقیت و پیروزی‌ها را از دست خواهید داد و روز به روز عقب‌تر خواهید رفت. 

این مسؤول عنوان کرد: زمام‌داران وظیفه‌شان امر به معروف و نهی از منکر است و مردم نیز همین وظیفه را دارند، این مهم هم بر دوش مسؤولان هم مردم است، باید در عمل به امر به معروف و نهی از منکر نیز همدیگر را کمک کنیم.

وی گفت: این روزها یکی از مصداق امر به معروف رعایت مسائل بهداشتی است، در همین هفته اخیر بیماری کرونا تعداد بستری‌ها پنج برابر شده است، بیشتر این بیماری‌ها بیشتر در عروسی‌ها و مجالس عزا و شادی ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته از مصلی مرکز مازندران، اظهار کرد: یکی از بهترین دستاوردهای نماز جمعه تقوا است چرا که نماز جمعه کانون تقوا است.

وی افزود: دوشنبه پیش رو به نقلی شهادت امام هشتم است، ما وظیفه داریم حتی آن احتمال ضعیف را در نظر بگیریم، دریای کرم و رحمت امام رضا(ع) پذیرای همه افراد است.

محمدی‌لائینی با اشاره به حرکت حاج حسین قمی به قصد اعتراض به دستور شاه، گفت:  شنبه بیست‌ویکم تیرماه سالروز تهاجم به مسجد گوهرشاد و حرم مطهر امام هشتم نسبت به هزاران فردی که در رابطه با قانون کشف حجاب اعتصاب کرده بودند است، بزرگان و علمای ما، زنان با حجاب در مقابل این پدیده ایستادند و نهی از منکر را انجام دادند.

خطیب جمعه ساری، یادآور شد: امروز ما باید نسبت به این پدیده و بلایی که دشمنان در حال ترویج هستند و برخی از ناآگاهان هم فریب می‌خورند؛ ایستاد چرا که حجاب و عفاف سفارش شهدای ما است.

وی متذکر شد: شبکه‌های مرزی صدا و سیمای ما به‌خاطر کمبود بودجه تعطیل شدند که مصیبت بزرگی در این جنگ رسانه‌ای است، دولت موظف است بودجه در این بخش را تأمین کند تا شبکه‌های ما به دنیا  پیام ما را مخابره کنند.

محمدی‌لائینی اعلام کرد: روز شهرداری و دهیاری‌ها را پشت سر گذاشتیم، حدود هزار و ۳۴۵ شهرداری و ۳۷ هزار و ۸۰ دهیاری در استان مازندران اگر درست کار کنند حجم عظیمی از مشکلات را برطرف خواهند کرد، به‌خصوص دهیاری‌ها که بادر دست داشتن عرصه طبیعت می‌توانند بهترین حافظ محیط زیست باشند. 

خطیب جمعه ساری با اشاره به بیست و پنجم تیرماه، گفت: در این روز که روز بهزیستی است، به پرسنل سفارش می‌کنم به جامعه هدف که اقشار ضعیف هستند توجه بیشتری کنند.

این مسؤول ابراز کرد: بیست‌وششم تیرماه اولین دوره آغاز به‌کار شورای نگهبان است، خدمات این شورا هم به جمهوریت و هم اصلاحیت نظام وابسته است که نهادی مقتدر و با اهمیت است و همواره مورد هجمه ناجوانمردانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل نظام قرار بگیرد و از ناکارآمدی‌های برخی مسؤولان و مشکلات معیشتی سواستفاده کند، اگر به توصیه‌های رهبری درباره توجه به درون و قطع امید بیرون عمل شود؛ کمتر مشکل داریم.

محمدی‌لائینی در پایان اضافه کرد: هفت سال ما را معطل برجام کردند و اعتراف شد که دستاوردی نداشت، ولی دشمن کورخوانده است به دنیا اعلام می‌کنیم تا آخرین نفس و قطره خون حمایت از نظام را به نفع قاطع خواهیم داشت.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.