پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد آرامش مردم در این دوره زمانی دارند

0

ایسنا/مازندران فرماندار چالوس گفت: در این دوره زمانی خاص که کشور درگیر بیماری کرونا است، رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد آرامش و امنیت بین مردم دارند.

محمدناصر زندی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که عصر روز گذشته دوشنبه ۱۲ اسفند ماه در سالن اجتماعات فرمانداری چالوس برگزار شد، با بیان اینکه اخبار کذب عامدانه یا جاهلانه موجب در خطر افتادن امنیت روانی جامعه می‌شود، اظهار کرد: رسانه‌ها بایستی در شرایط حساس، از انتشار اخبار کذب و بدون پایه علمی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط برخی افراد سودجو جنگ رسانه‌ای و مقابله با نظام بر می‌آیند، تصریح کرد: در انعکاس اخبار کذب سه مدل کار رسانه‌ای وجود دارد، اول آن که در صف دشمن هستند و برای نشان دادن ناکارآمدی نظام اقدام می‌کنند، دوم با بخشی از نظام زاویه دارند و قصدشان دادن ناکارآمدی دولت است و عده‌ای به دلیل نا آگاهی و تنها از روی بی‌تجربگی و یا هیجانات فضای مجازی این اقدام را انجام می‌دهند.

فرماندار چالوس با تاکید بر اینکه شناساندن ویروس، خطرات آن، نحوه پیشگیری و روش‌های جلوگیری و شیوع آن بایستی در راس اطلاع‌رسانی باشد، گفت: تفاوت این ویروس با دیگر ویروس‌های مشابه آن، سرعت شیوع و فراگیری بالا و تحت تاثیر قرار دادن جمعیت بیشتری است.

زندی به برخی اقدامات انجام شده در راستای کاهش شیوع و سرایت ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: آهک‌پاشی، ضدعفونی معابر، سرویس‌های بهداشتی، اماکن پر تردد و بازارها توسط شهرداری‌ها به‌صورت دوره‌ای در حال انجام است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های تب‌سنجی در ورودی‌های استان و به تبع آن جاده چالوس راه‌اندازی شد و طی دو روز گذشته ۴ هزار خودرو با تعداد ۵ هزار و ۲۷۴ تب‌سنجی شد و تنها ۴ نفر تب و سرفه داشتند.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیر شبکه بهداشت و درمان، کادر درمان، روسای بیمارستان‌ها، پرستاران و کلیه پرسنل مراکز درمانی شهرستان چالوس خاطرنشان کرد: آنچه در این زمان ضروری به نظر می‌رسد هوشمندی رسانه‌ها است، اگر خطری مردم را تهدید کند بایستی اطلاع‌رسانی شود اما اینکه از زبان چه کسی و چگونه به مردم ابلاغ شود، اهمیت دارد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: انتشار اخبار نادرست و بدون مرجع موجب تشویش اذهان عمومی و بهم ریختن امنیت روانی و ایجاد استرس در جامعه می‌شود.

زندی تاکید کرد: مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی طبق فلوچارت درمانی مورد سنجش قرار گرفته و براساس میزان علائم، رده‌بندی و تحت نطر درمانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نمونه‌ها برای دریافت نتیجه نهایی به تهران ارسال می‌شود، افزود: اما در شهرستان و با امکان سی‌تی‌اسکن از افراد مشکوک نسبت به مداوای آنها اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

پلمپ یک واحد نانوایی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی در چالوس

حدیث گردکلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارتخانه، بهورزان در سطح روستاها نسبت به ارزیابی خانه به خانه و ارائه بسته‌های آموزشی و شناسایی افراد مشکوک به کرونا اقدام خواهند کرد و در حوزه شهری نیز پزشکان خانواده و مراکز جامع سلامت شهری این وظیفه را به عهده دارند.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط نیز نسبت به آموزش گندزدایی و ضدعفونی معابر و مراکز پر رفت و آمد، مکان‌های عمومی مثل تالارها، سوپرمارکت‌ها و نانوایی ها اقدام و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس از پلمپ یک واحد نانوایی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد و  افزود: با اتحادیه نانوایی‌ها هماهنگ شده تا در صورت امکان نفر سوم برای دریافت پول حضور داشته باشد و در غیر این صورت مجهز به دستکش یکبار مصرف و کارتخوان شوند.

گردکلی بیانکرد: تاکنون ۷ نفر از افراد مشکوک به کرونا در چالوس مداوا شدند و به منازل برگشتند اما پیگیری بعد از درمان آن‌ها و اعضای خانواده‌شان همچنان ادامه داشته تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام شود.

گردکلی بیان کرد: مراجعه بی مورد مردم به مراکز درمانی فقط باعث ایجاد ترافیک و زیاد شدن زحمات کادر درمان است بنابراین تقاضا می‌شود ضمن رعایت مسائل پیشگیرانه از حضور بی‌مورد در این مراکز خودداری کنند.

وی ادامه داد:  افراد بستری در بیمارستان تحت مراقبت هستند و هیچگونه کمبود دارویی به لحاظ درمان آن‌ها در شهرستان وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس یادآور شد: خبرنگاران اطلاعات لازم در خصوص شیوع این ویروس را تنها از مراجع ذی‌ربط دریافت کنند و از هرگونه نشر گفته‌ها و شنیده‌ها خودداری کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.