پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه‌ها در تبیین جایگاه مجلس و تاکید بر حضور در انتخابات نقش اساسی دارند

0

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها در رفع ابهامات، تبیین جایگاه مجلس و تاکید بر حضور در انتخابات نقش اساسی دارند، گفت: اگر دلخوری از عدم صلاحیت‌ها وجود دارد، راه آن قهر از انتخابات نیست بلکه باید تلاش شود تا با وضع موجود انتخاب بهتر صورت گیرد.

مجید حسین زادگان  در نشست با خبرنگاران غرب مازندران که عصر امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه در سالن کنفرانس اداره کل بنادر مازندران در نوشهر برگزار شد،  با بیان اینکه پرداختن به حواشی دردی از مازندران دوا نمی‌کند، اظهار کرد: پسماند در غرب مازندران در حال ساماندهی و در مراحل نهایی شدن است و  ساماندهی پسماند با رویکرد شرکت‌های دانش بنیان نیز اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص بهتر برگزار شدن انتخابات تصریح کرد: برگزاری انتخابات طبق قانون به عهده وزارت کشور، استانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه است و مردم به عنوان هیئت اجرایی مشارکت مستقیم دارند و در با شکوه‌تر شدن برگزاری انتخابات همه نقش دارند. 

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه البرز مرکزی باید محافظت شود، خاطرنشان کرد: باید با رعایت قانون نسبت به ایجاد واحدهای تولیدی اقدام کرد. 

حسین زادگان ادامه داد: غرب مازندران منطقه‌ای گردشگری است و باید مورد حراست قرار گیرد و با کمترین آسیب به طبیعت بایستی به توسعه برسد.

وی آزاد راه تهران-شمال را از اولویت‌های استان است دانست و متذکر شد:  تعریض‌ مسیر و رعایت قانون یکطرفه‌ شدن باید تسریع شود و مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: عدم افزایش عوارض آزاد راه پیگیری می‌شود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه آزاد راه_ساحلی در ردیف مطالعاتی سازمان برنامه قرار دارد، بیان کرد:  از چالوس تا محمودآباد به طول ۶۰ کیلومتر ایجاد، جاده در آب مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در صورت جذب سرمایه‌گذار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: توزیع اعتبارات بر اساس شاخصه‌های جمعیتی، محرومیت  است و در سال‌های مختلف متفاوت است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نگاه برای انتصابات به شایستگی افراد است، اظهار کرد:  نگاه غربی و شرقی در انتصابات وجود ندارد.

حسین زادگان با بیان اینکه تیم‌های ورزشی تحت مدیریت بخش خصوصی هستند و دولت در مازندران تیمداری نمی‌کند، افزود: کمک به زیر ساخت فضای ورزشی در شهرستان‌های مختلف انجام می‌گیرد و استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی از ردیف دولتی ساخته می‌شود و فرمانداران می‌توانند در جذب اسپانسر برای تیم‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه در گردشگری دریایی حدود ۱۶۰ اسکله پیش‌بینی شده و برای باز شدن راه به دریا باید اسکله ایجاد کرد، گفت: مجوزهای بدون نام گرفته می‌شود تا در صورت حضور سرمایه‌گذار راحت‌تر کار انجام شود، ورزش‌ها و تفریحات دریایی در کنار اسکله‌ها اجرایی می‌شود،  آزادسازی سواحل راهی برای دستیابی به این اهداف است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: بیش از ۸۵ اماکن دولتی و نظامی درصد آزادسازی شده است و مابقی  باید تا اوایل سال آینده تکلیف خود را مشخص کنند.

حسین زادگان ادامه داد:  مشکلات خیلی از نقاط کور مناطق کوهستانی در انتن دهی تلفن همراه و اینترنت با ۲۶۰ سایت جدید برطرف خواهد شد که از این تعداد بیش از  ۴۰ سایت برای نوشهر و چالوس و کلاردشت در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد:  آموزش‌هایی به خبرنگاران داده شود که طوری نقد کنند تا حریم خصوصی و خانوادگی افراد و مدیران حفظ شود همچنین اشرافیت به دانش حقوقی داشته باشند و باید بین انتقاد و اتهام تفاوت قائل شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در این صورت تعداد شکایات کمتر شده و به خبرنگاران کمک می‌شود و مدیران هم باید ظرفیت بالاتری داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.