پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رزمندگان در اینجا آماده پیوستن به خدا می‌شدند

0

اگر بخواهیم ایثارگری، فرهنگ مردم و ملکه ذهن و درونی شود، باید علاوه بر عمومی بودن، از حالت عمدی بیرون آید، باید وارد ناخودآگاه مردم شود و به اصطلاح علمای اخلاق ملکه شود. صفت اخلاقی که تبدیل به ملکه شد، تغییر آن آسان نیست،برای این کار باید تلاش های بسیار صورت پذیرد. اردوی راهیان نور نیز فرهنگ شهادت را در اذهان ثبت می کند تا مردم بدانند چه خون ها برای حفظ این آب و خاک ریخته شد.

چهار هزار زائر مازندرانی وارد اندیمشک شدند

احمد ذلیکانی، مسئول اردوگاه شهید جعفر زاده اندیمشک در گفت‌وگو با ایسنا مازندران از ورود چهار هزار زائر مازندرانی راهیان نور به خوزستان خبر داد.

وی اظهار کرد: این زائرین از ابتدای مراحل نوروزی راهیان نور تا به امروز، از شهرهای رامسر، تنکابن، عباس آباد، کلاردشت، محمودآباد، بهشهر، نکا، بابل، سوادکوه و بسیج دانشجویی مازندران طی چهار مرحله وارد اندیمشک شدند.

ذلیکانی یادآور شد: ۶۰ درصد این اعزام‌ها را برادران و ۴۰ درصد آن را خواهران شکل داده‌اند.

مسئول اردوگاه شهید جعفر زاده اندیمشک افزود: تمام کاروان‌های راهیان نور در ابتدای ورود به خوزستان از اردوگاه شهید جعفرزاده بازدید و یک شب اسکان و پذیرایی شده و سپس برای بازدید مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در هفت تپه، خرمشهر و شلمچه عازم آن مناطق می‌شوند.

هفت تپه نماد پشتیبانی و مقاومت رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا

بهرام سبک ملک، جانشین فرمانده لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا در گفتگو با خبرنگار ایسنا مازندران گفت: هفت تپه تداعی‌گر رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان شجاع و نماد پشتیبانی و مقاومت نیروهای لشگر ۲۵ کربلا است.

وی یادآور شد: زنده نگه داشتن هفت تپه از وظایف رزمندگان، انقلابیون و مجاهدان راه خدا است.

سبک ملک افزود: هفت تپه در دوران دفاع مقدس در سه امر آموزش، پشتیبانی و دفاع یاور رزمندگان بوده است.

جانشین فرمانده لشگر عملیاتی ۲۵ کربلا گفت: منطقه هفت تپه ویژگی استراتژیک رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمنان بوده است و دشمنان به این اهمیت پی برده و در صدد نابودی این نقطه قوت برآمدند.

سبک ملک هفت تپه را سکوی پرش شهدای مازندران عنوان کرد و افزود: هفت تپه مکان مقدس و پاکی بود که رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا در آنجا به آمادگی کامل رسیده و برای پرواز به سوی معبود آماده می شدند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه محل مناجات شهدا بوده و معنویتی خاصی بر آن حاکم است، یادآور شد: رزمندگان مازندرانی در هفت تپه برای معراج به سوی حق به خودسازی رسیده و آماده پیوستن به خدا می شدند.

اعزام گروه مستندسازی سپاه کربلا به راهیان نور

حسین علی رضایی سخنگوی سپاه کربلا در گفت و گو با ایسنا مازندران، از اعزام تیم مستندساز صدا و سیما به همراه گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب سفرهای راهیان نور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن راهیان نور زنده نگه داشتن یاد شهداست، گفت: گروه تصویربرداری و مستندسازی صدا و سیمای مازندران همچون گذشته همکاری ویژه ای نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راهیان نور دارد.

رضایی افزود: گروه پنج نفره مستندسازی این مرکز از ظهر امروز عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان شده است.

سخنگوی سپاه کربلا  تصریح کرد: این گروه قرار است از مناطق هفت تپه، اندیمشک، خرمشهر و سایر نقاط طی بازه زمانی یک هفته تصویربرداری و مستندسازی نماید .

وی یادآور شد: عباس زارع کارگردانی این مستند را به همراه عوامل مستندساز سپاه کربلا به عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا مازندران، مستند راهیان نور ۹۶-۹۷ پس از تدوین در ایام فروردین و اردیبهشت ماه از سیمای شبکه مازندران پخش می شود. 


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.