پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ردگیری حمله کنندگان به توله خرس در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، امروز در شبکه‌های مجازی استان مازندران کلیپ و تصاویری پخش شد که در آن نشان می‌داد عده‌ای به سمت توله خرس مجروح سنگ پرتاب می‌کنند.

ساعاتی بعد روابط عمومی محیط زیست استان مازندران در گزارشی بر روی سایت خود از بی اثر ماندن تلاش‌ها برای نجات جان این توله خرس و مرگ این حیوان خبرداد.

کوروس ربیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اواخر شب گذشته، شنبه طی تماس تلفنی فردی با محیط زیست سوادکوه از زخمی شدن توله خرس در منطقه دراسله شهرستان سوادکوه خبر داده شد.

وی ادامه داد: بعد از دریافت این خبر، ماموران محیط زیست به محل رفتند و با توله خرسی که نقاط مختلف بدنش دچار کوفتگی، جراحت و همچنین شکستگی مچ دست داشت مواجه شدند.

به گفته رئیس حیات وحش مازندران برای انجام کارهای درمانی، ماموران محیط زیست این توله خرس را به کلینیک دامپزشکی این نهاد واقع در سمسکنده ساری منتقل کردند که به دلیل شدید بودن جراحت حیوان مرده بود و تلاش های درمانی نیز فایده ای نداشت.

وی اعلام کرد: شدت جراحت و خونریزی این توله خرس تا بحدی بود که از ناحیه صورت نیز خونریزی داشت.

ربیعی به انتشار کلیپ پرتاب سنگ توسط افرادی به این توله خرس اشاره کرد و گفت: در این کلیپ نشان می‌دهد که این بچه خرس به همراه مادرش در حال عبور از منطقه بود که از ارتفاع سقوط کرد و آسیب دیده و این افراد به او سنگ می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز نمی توان به طور یقین در خصوص مقصر اصلی این حادثه اظهار نظر کرد، گفت: اینکه عامل انسانی یعنی پرتاب کنندگان سنگ و یا عامل محیطی سقوط از ارتفاع علت مرگ بوده بعد از کالبدشکافی و بررسی جراحت ها و میزان تاثیر آنها در فوت این خرس مشخص می شود.

ربیعی ادامه داد: در حال حاضر دامپزشک محیط زیست در حال کالبدشکافی جسد این توله خرس است و تا فردا صبح نظر نهایی در این خصوص اعلام خواهد شد.

وی گفت: در صورت مشخص شدن مجرم بودن این افراد پرونده سیر قانونی قرار می گیرد و با افراد متخلف براساس قانون برخورد می شود.

رئیس اداره حیات وحش مازندران میزان جریمه از بین بردن هر خرس را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد، افزود: پس از پوست کنی، جسد این توله خرس تاکسیدرمی می شود.

خرس از گونه های جانوری حمایت و حفاظت شده است که در ارتفاعات و مناطق جنگلی مازندران زندگی می کند و براساس اعلام محیط زیست مازندران این جانور در تمامی این مناطق پراکنده است.

محیط زیست اعلام کرد که به دلیل گله ای نبودن خرس ها و پراکندگی زیاد در مناطق مختلف مازندران آمار دقیقی از تعداد این حیوان در استان وجود ندارد و این حیوانات در زیستگاههای طبیعی همچون منطقه دراسله زندگی می‌کنند.

/ ‏۱۸۹۹/‏۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.