پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیدار نساجی – سایپا؛ جدال برای سبقت 

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، نساجی پس از کسب پیروزی هفته دوم لیگ مقابل پیکان تهران در قائمشهر، از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه فردا در ورزشگاه پاس قوامین تهران باید به مصاف دیگر تیم خودروسازان، یعنی سایپای جوان و باانگیزه برود. 
سایپا و نساجی در پایان هفته دوم رقابت‌ها هر دو ۴ امتیاز توانستند به دست بیاورند و تا پیش از آغاز هفته سوم رقابت‌ها، نساجی به دلیل گل زده بیشتر، در رتبه سوم و سایپا در پله چهارم جدول رده‌بندی قرار داشت. از این نظر با توجه به نزدیکی امتیازها در هفته‌های نخست، هر دو تیم برای باقی ماندن در منطقه بالای جدول باید به پیروزی فکر کنند.

نساجی و سایپا تیم‌هایی هستد که در ۲ هفته نخست عملکرد خوبی از خود نشان دادند و با کسب یک تساوی و یک پیروزی توانستند برای حریفان خود خط و نشان بکشند. هر دو تیم تساوی خود را در مقابل گل‌گهر سیرجان به دست آوردند؛ نساجی در سیرجان با این تیم به تساوی ۱-۱ رسید و سایپا در تهران تساوی بدون گل را با تیم تازه‌وارد لیگ برتر ثبت کرد. حالا تیم‌هایی که گل‌گهر تازه‌وارد از هر کدام‌شان یک امتیاز گرفته باید در مقابل هم قرار بگیرند و برای رد شدن از هم به پیروزی برسند. تساوی در این دیدار جایگاه سوم و چهارم را از دو تیم می‌گیرد، اما نساجی را همچنان بالاتر از سایپا در جدول نگه می‌دارد. 
همه چیز برابر 
دو تیم فصل قبل در ۲ بازی رفت و برگشت به تساوی رضایت دادند. دیدار نساجی و سایپا در نیم فصل نخست با نتیجه ۱-۱ در قائمشهر به پایان رسید و دیدار نیم‌فصل دوم که نخستین بازی رسمی سال ۱۳۹۸ نساجی بود، در ورزشگاه شهدای شهر قدس بدون گل پایان یافت تا این دو تیم ۴ امتیازی، با شرایطی کاملا برابر در هفته سوم رقابت‌ها برابر هم قرار بگیرند. 
نساجی با «محمدرضا مهاجری» که از میانه‌های تعطیلات بین لیگ هجدهم و نوزدهم به آن پیوست، تا کنون هیچ شکستی را تجربه نکرده است و تلاش می‌کند که این رکورد را همچنان حتی با کسب تساوی خارج از خانه مقابل سایپا حفظ کند. این تیم شمالی که تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم است، پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر ۹ بازی تدارکاتی با تیم‌های مختلف لیگ برتری، لیگ یکی و یک تیم دسته دومی برگزار کرد که حاصل این بازی‌ها ۵ پیروزی و ۴ تساوی بود. 
استمرار شکست‌ناپذیری 
 نساجی در هفته نخست رقابت‌ها نیز مقابل گل‌گهر سیرجان با ثبت نخستین گل لیگ نوزدهم گام را برای شروعی همراه با برد برداشت، اما دریافت یک گل باعث شد که نساجی با یک امتیاز به قائمشهر برگردد و دهمین دیدار نساجی زیر نظر مهاجری نیز بدون شکست پایان یابد. بازی یازدهم نساجی با مهاجری که دومین دیدار لیگ نوزدهم بود به یکی از پرگل‌ترین بازی‌های فصل تبدیل شد. نساجی در این دیدار ۴ بار دروازه پیکان را باز کرد و ۳ گل هم خورد تا کارنامه مهاجری در این تیم برای هواداران امیدوارکننده و رضایتبخش‌تر شود. حالا نساجی برای دوازدهمین بار با اندیشه‌های مهاجری به مصاف حریف می‌رود. هواداران امیدوارند که نساجی با ارائه یک بازی با کیفیت بتواند حداقل امتیاز را از این بازی به دست بیاورد و برای دیدار هفته چهارم در خانه یک پیروزی دیگر به دست بیاورند. 
تیمِ نیمه دوم 
نساجی در ۲ بازی نخست فصل نوزدهم تیمی با حوصله، صبور و با برنامه‌ برای حمله و گلزنی نشان داده است. تیمی که راه دروازه حریفان را به خوبی توانسته پیدا کند و اگر بازیکنان و به ویژه مهاجمانش کمی دقت داشته باشند، می‌تواند توپ را نیز راحت‌تر از خط دروازه‌ها بگذراند. تأکید بر بازی مالکانه و پاس‌های پرتعداد سبب شده که نساجی بخش قابل توجهی از زمان ۲ بازی نخست را سوار بر بازی باشد. اما نکته قابل توجه در نساجیِ مهاجری، عملکرد مطلوب آن در نیمه دوم است. نساجی در مقابل گل‌گهر سیرجان نیمه نخست را محتاطانه آغاز کرد و تا اواسط این نیمه در حال محک زدن حریف و ارزیابی شرایط بازی بود. اما از دقیقه ۳۰ به بعد کم‌کم به دروازه میزبان نزدیک‌تر شد و فشار را بیشتر کرد. ابتدای نیمه دوم نساجی به تیمی کاملا هجومی تبدیل شد و آنقدر فشار آورد که در نهایت روی یک ضربه کرنر مدافع تیم حریف را ناچار به اشتباه کرد و یک گل به ثمر رساند.  
بازی نساجی مقابل پیکان نیز تقریبا چنین وضعیتی از این تیم نشان داد. نساجی از ۱۰ دقیقه سوم بازی اختیار عمل را به دست گرفت و تا پیش از پایان نیمه نخست توانست ۲ گل وارد دروازه پیکان کند. ورود نساجی به زمین در نیمه دوم طبق پیش‌بینی‌ها کاملا هجومی و پرفشار بود که سبب شد در کمتر از ۵ دقیقه، نساجی ۲ گل دیگر وارد دروازه پیکان کند. 
ضعف در خط دفاع 
با این حال روی دیگر نساجیِ مهاجری، زود گل خوردن این تیم و ضعف در حفظ نتیجه است. این تیم فقط ۲ دقیقه پس از باز کردن دروازه گل‌گهر گل تساوی را دریافت کرد. در بازی با پیکان هم وقتی اختلاف به ۳ گل رسید، نساجی‌چی‌ها با وجود تدابیر مهاجری برای ادامه حمله و دوری از بازی دفاعی، ساختار تیمی پیش از رسیدن به ۴ گل را از دست دادند و پیکانی‌ها تا مرز کشاندن بازی به تساوی پیش آمدند. اگر چند واکنش عالی «محمدامین رضایی» در دروازه نساجی نبود، پیکان دست‌کم با یک امتیاز از قائمشهر به تهران باز می‌گشت. ضعف در خط دفاعی نساجی و مدیریت بازی پس از گل هنوز در نساجی به چشم می‌خورد و می‌تواند در ادامه فصل پاشنه آشیل این تیم باشد. 
این ضعف در حفظ نتیجه و مدیریت بازی پس از به گل رسیدن فصل گذشته نیز در نساجی دیده می‌شد. نماینده مازندران در لیگ برتر، فصل قبل ۶ بار در هفته‌های سوم، نهم، سیزدهم، بیستم، بیست‌ویکم و بیست‌وهفتم، نتوانست برتری خود را در بازی حفظ کند و پیروزی را با تساوی یا شکست عوض کرد. عجیب‌ترین این تغییر نتیجه‌ها در فصل قبل هم مربوط به هفته سیزدهم مقابل صنعت نفت آبادان و هفته بیستم مقابل استقلال خوزستان بود. نساجی در آبادان تا دقیقه ۹۳ از صنعت نفت با یک گل پیش بود و در آخرین ثانیه‌ها گل تساوی را دریافت کرد. هفته بیستم هم در حالی که تا دقیقه ۸۸ با ۲ گل از استقلال خوزستان پیش بود، با دریافت ۲ گل در دقیقه ۸۸ و ۹۵ پیروزی را با تساوی عوض کرد. 
نساجی با کسب ۴ امتیاز از ۳ بازی در رتبه سوم جدول قرار دارد و سایپا با همین امتیاز تیم چهارم جدول است. 
داوری بازی سوم نساجی در لیگ نوزدهم را «موعود بنیادی‌فر» به عهده دارد و «قهرمان نجفی» و «فرهاد مروجی» کمک‌داوران این دیدار هستند.

  ۹۹۲۷/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.