پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دهیاران برای کسب درامد بیشتر مجوز ساخت و ساز در روستاها صادر نکنند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه در همایش دهیاران غرب مازندران که با حضور مسئولان استانی و محلی در اردوگاه افسران نوشهر برگزار شد، افزود: دهیاران نباید به هر بهایی برای کسب درآمد زمین‌های موجود که می تواند یک ظرفیتی در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی در منطقه باشد، تخریب و به ساخت وسازهای غیرمجاز تبدیل کرد که این یک آسیب است.

وی با اشاره به آنکه مواهب طبیعی مازندران یک قدمتی حدود هفت هزار ساله دارد، با ابراز تأسف اظهار داشت: تاکنون رفتارهای خوبی با این مواهب طبیعی مانند اراضی کشاورزی، دریا و جنگل‌ها نکرده ایم و به یقین نسل‌های آتی قضاوت خوبی روی عملکرد ما مسئولان نخواهند کرد.

به گفته وی، وجود ساخت و سازهای بی رویه در روستاها سبب شده تا بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی از بین برود و در نتیجه معضل بیکاری گریبان روستائیان این منطقه را بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان آنکه با بهره برداری از آزاد راه تهران – شمال و فراهم نبودن زیرساخت‌ها مشکلات فراوانی برای مردم بومی بویژه غرب این استان ایجاد می شود، تاکید کرد که راهی جز صیانت از این مواهب طبیعی خدادادی نداریم چرا که هیچگاه این مواهب الهی دوباره متولد نمی شود.

احمدی همچنین از دهیاران به عنوان خادمان بی نام و نشان مردم یاد کرد و گفت که این قشر در روستاها با کوله باری از تجربه و تخصص تلاش می‌کنند منتهی یکی از دغدغه آنها نداشتن امنیت شغلی و مشکلات معیشتی است و باید برای رفع آن گام برداشت.

دهیاران امنیت شغلی ندارند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران هم در این همایش با بیان اینکه دهیاران امنیت شغلی ندارند، گفت: دهیاران با وجود ۲۱ سال سابقه کاری و ارائه خدمات خوب، خودشان از امنیت شغلی لازم برخوردار نیستند و لازم است برای حفظ این حوزه مدیریتی کشور، برنامه ریزی شود.

خسرو طالبی افزود: نداشتن امنیت شغلی دهیاران می تواند در روند توسعه روستاها تاثیر گذار باشد چرا که با جابجایی هر دهیار اجرای برنامه‌های توسعه ای در روستا دچار مشکل خواهد شد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران بر ضرورت تغییر نگاه توسعه به روستا تاکید کرد و افزود: باید درآمد کسب شده از خارج از بافت روستاها در همان روستا برای توسعه و آبادانی آن هزینه شود.

طالبی افزود: این در حالی است که الان این درآمدها به حساب دستگاه‌های دیگر واریز می‌شود ولی باید در خود روستاها هزینه شود.

وی با بیان اینکه با همدلی و تعامل و همچنین روحیه جهادی می‌توان در جهت توسعه روستاها گام برداشت، خواستار تفویض اختیار برخی از موارد اجرایی دستگاه‌های اجرایی شهرستانها به دهیاران شد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به طلکباری دهیاران گفت: حداکثر ظرف یک هفته آینده معوقات دهیاران پرداخت خواهد شد.

همایش یک روزه دهیاران از شهرستان آمل تا رامسر با حضور معاونین استانداری، مدیران کل استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرمانداران و بخشداران غرب استان در نوشهر در حال برگزاری است.

/ ‏۷۰۷۸/‏۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.