پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دهیاران برای منافع بیشتر عامل شتاب گرفتن ساخت و سازها در روستاها شده اند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سید امیر حسینی جو روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن افزود: ساخت و سازهای بی رویه و شتابان زده در برخی از روستاها بسیار نگران کننده شده به طوری که هم اکنون نما و منظر بسیاری از روستاها با ویلاسازی تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه برخی دهیاران با راه اندازی واحد مشاور املاک در روستاها به خرید و فروش زمین مشغول هستند، اظهار داشت: باید ویلاسازی ها متوقف شود و به جای آن، ساخت هتل و هتل آپارتمان در دستور کار قرار گیرد تا علاوه بر رونق در حوزه گردشگری و اسکان مسافران و گردشگران شاهد ازبین رفتن زمین‌های کشاورزی در منطقه نخواهیم بود.

حسینی جو در ادامه این جلسه بر ضرورت ارتقا سطح توانایی‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که قانون را در مسیر منافع شخصی خود استفاده می‌کنند برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید منتظر معجزه از خارج از شهرستان باشند، گفت: خط قرمز نحوه خدمت مسئولان به مردم است و اگر مدیری از اختیار لازم برخوردار نبود اعلام نماید تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار ویژه تنکابن تاکید کرد: ردم به دلیل عملکرد ضعیف برخی مدیران شهرستانی در حوزه اجرایی احساس می‌کنند که برای رفع مشکلاتشان به مسئولان استانی یا کشوری مراجعه کنند و همین مسئله باعث شده که در ملاقات عمومی‌ها شاهد حضور حداکثری آنها باشیم.

وی جابه جایی مدیران دستگاه‌ها را امری طبیعی و واجب دانست و افزود: متأسفانه با فرهنگ نادری در این زمینه مواجه هستیم که برای جلوگیری از انتقال مدیران همه افراد را بسیج می‌کنند تا این اتفاق نیفتد.

وی یادآور شد: استاندار مازندران نگاه شرقی یا غربی ندارد و به دنبال همگرایی است و باید از ظرفیت استانداری استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تنکابن نیز در این جلسه از سرانجام نامعلوم اعتبارات تخصیص یافته به غرب مازندران انتقاد کرد و خواستار پیگیری موضوع از سوی فرمانداری ویژه تنکابن شد.

تقی پزشکی افزود: پس از سیل مهرماه ۹۷ دولت اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان به غرب مازندران جهت جبران خسارت‌ها پرداخت کرد که از این میزان ۱۴.۵ میلیارد تومان به تنکابن، ۱.۵ میلیارد تومان به رامسر، یک میلیارد تومان به عباس آباد و ۱.۵ میلیارد تومان به چالوس اختصاص یافت اما از بقیه اعتبارات خبری نیست.

وی اظهار داشت: تاکنون خسارت سیل زدگان بخش کشاورزی در غرب مازندران پرداخت نشده است.

شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

/ ۷۵۱۳/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.