پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دستگیری هکر اینستاگرام شهروندان در مازندران

0

ایسنا/مازندران رییس پلیس فتا مازندران از دستگیری هکر حرفه‌ای و سابقه‌دار که با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام ۵ میلیارد ریال به جیب زد در استان خبر داد. 

 به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن محمدنژاد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه ۳ شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر هک صفحات شخصی اینستاگرام و در پی آن ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه و برداشت از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و بررسی شیوه و شگرد وقوع جرم رد یکی از متهمان و هکرهای سابقه‌دار در این حوزه شناسایی شد.

رییس پلیس فتا مازندران خاطرنشان کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات دریافتند، متهم برای فرار از دست قانون و عدم شناسایی، محل زندگی خود را ترک و به شهرهای مرکزی کشور متواری شده است.

 محمدنژاد گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفاء متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۶۴۴ کارت بانکی کشف شد، افزود: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش ۵ میلیارد ریال اقرار کرد.

رییس پلیس فتا مازندران به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: قبل از استفاده از اپلیکیشن‌ها بایستی نحوه ارتقاء امنیت آنها را فرا گرفته تا در دام اینگونه مجرمان قرار گرفته است.

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.