پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درآینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از خط لوله انتقال گاز دامغان به ساری خواهیم بود

0

پایگاه خبری چهاردانگه: دکتر یوسف نژاد با پیگیری های صورت گرفته در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از خط لوله انتقال گاز دامغان به ساری خواهیم بود
نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : خط انتقال لوله گاز ۴۲ اینچ دامغان به کیاسر و ساری به نکا به طول ۱۷۰ کیلومتر و با اعتبار ۷۰۰میلیارد تومانی در درجهت تقویت شبکه گاز به سارى و شهرهاى شمالى در حال تکمیل می باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کل لوله های مورد نیاز این خط انتقال تولید، پوشش و به سایت حمل شده است افزود: در جلسه با مهندس زنگنه وزیر محترم نفت در مورد جزئیات طرح به بحث و تبادل نظر پرداختیم و مقرر گردید ادامه طرح با سرعت بیشتری انجام گیرد.

گفتنی است خط انتقال گاز دامغان به ساری تا کیلومتر ۱۱۵ جوشکاری شده و گروه اول جوشکاری از کیلومتر ۱۱۵ به بعد در حال انجام کار می باشند و اخیرا با پیگیری های صورت گرفته در جهت تسریع روند اجرای طرح، گروه دوم جوشکاری تجهیز شده و از کیلومتر ۱۳۵ به سمت ۱۷۰ در حال انجام فعالیت می باشند.
شایان ذکر است این طرح تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نقطه برداشت شهرستان ساری کیلومتر ۱۲۵ است .این خط در کیلومتر ۱۵۰ به خط لوله اصلی ۳۰ اینچ شمال متصل می شود و تا کیلومتر ۱۷۰ به موازات خط شمال حرکت می کند.
البته مشکلاتی در مسیر دامغان به ساری وجود دارد .در کیلومتر ۱۱۵ تعدادی از نقاط مثل منطقه باستانی وستمین و عبور از رودخانه و جاده باقی مانده است و در این خصوص در حال حاضر چندین گروه مشغول تکمیل و اتصال خط انتقال لوله ها به یکدیگر می باشند.
با بهره برداری از این خط ، مشکل افت فشار و قطعی گاز استان مازندران در زمان پیک مصرف بر طرف می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.