پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشمند برجسته چهاردانگه ای برنده جایزه بین المللی مصطفی (ص) در سال 2019 شد

1

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص) دانشمند برجسته حوزه پزشکی چهاردانگه ای برنده دومین دوره جایزه بین المللی مصطفی (ص) شد.

در دومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) که صبح امروز با حضور دانشمندان و شخصیت‌های علمی جهان اسلام در تالار وحدت تهران برگزار شد، محمد عبدالاحد دانشمند چهاردانگه ای در حوزه علم و فناوری برگزیده این جایزه معتبر بین المللی شد.

دکتر محمد عبدالاحد  استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، فرزند حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد می باشد که یکی از مبارزین فعال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد. حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد توسط ساواک دستگیر و به زندان افتاد و هر دو دست ایشان توسط ساواک شکسته شده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام عبدالحمید عبدالاحد  به عنوان نماینده امام خمینی(ره) در ژاندارمری منصوب شد.

در راستای تجليل از دانشمندان برجسته و زمينه‌سازي همكاري و توسعه علمي و فناوری در جهان، جایزه مصطفی به عنوان یكی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشريت باشد.

محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی(ص) از کشورهای اسلامی در سومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) گفت: پروردگار را شاکرم که این توفیق را به من داد تا در راستای بهبود بیماری صعب‌العلاج سرطان، گامی کوچک بردارم و چه از نظر فرامین دینی و چه ندای وجدان برای خود، هیچ عرصه‌ای را مهم‌تر از حوزه بهبود سلامتی بشر ندیدم.
وی افزود: من‌ مجبور شدم چندین سال به دنبال یادگیری پاتولوژی و امثال آن بروم تا به نتیجه دست یابم و آنچه از مقالات معتبری که نوشته‌ایم مهم‌تر است، ایجاد این امکان بود که مارجین‌های آلوده بیش از ۲۰ تن از بانوان کشور در سرطان سینه در مرحله تحقیقاتی شناسایی شود که این‌ امکان پیش از این وجود نداشت.
عبدالاحد با بیان اینکه شاید قرن‌ها، بسیاری از پیشرفت‌ها برای ما یک آرزو بود، گفت: اما اکنون زیرساخت‌های آن در کشور فراهم شده و می‌توان گفت کار نشدنی وجود ندارد. اکنون بلوغ مهندسی برق و پزشکی جراحی به هم رسیده‌اند و در کشورهای اسلامی قدرت‌نمایی می‌کنند اما آنچه مهم است، این است که این کارها جزیره‌ای نمانند و حمایت‌ها ادامه‌دار باشند.
برگزیده جایزه مصطفی(ص) از کشورهای اسلامی در بخش بعدی سخنان خود بیان کرد: من از چند روز پس از ازدواج درگیر کار علمی بودم و همسرم صبوری کرد تا رشد و پیشرفتم محقق شود. همچنین پدرم شجاعت و آزاداندیشی را با کردار خود آموخت که از او هم تشکر و قدردانی می‌کنم؛ ضمن اینکه به مادرم و دعای او بسیار مدیونم و دست او را می‌بوسم.
وی تاکید کرد: می‌دانم که ابتدای راه هستم و بزرگترین دشمنم نفس من است؛ پس اجازه دهید خیلی به خاطر این جایزه به خود تبریک نگویم و به خود یادآوری کنم هنوز کارهای زیادی مانده که باید آنها را در فرصتی که باقی مانده به انجام برسانم.
پایگاه خبری چهاردانگه این موفقیت بزرگ را به دکتر محمد عبدالاحد وخانواده محترمش تبریک عرض نموده و  توفیق روز افزونش را از خداوند متعال مسئلت می نماید.
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    در سایه لطف الهی به موفقیت های بالاتری برسی! برادر گرامی! خدمت به خلق خدا و نظام اسلامی را سرلوحه تمام کارهای خودت قرار بده. تشکر از مدیران سایت چهاردانگه نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.