پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانشجویان آگاه عامل امید و حرکت در جامعه هستند

0

احمد حسین زادگان روز شنبه در پیامی؛ فرارسیدن ۱۶ آذر؛ روز دانشجو را به همه دانشجویان و پیوندگان راه علم و فضیلت تبریک گفت و افزود: دانشجو؛ مصداق و تجلی بارز و عینی آگاهی، پویایی، بیداری فکری، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و عنصر فعال و کنشگر جامعه است.
وی اضافه کرد: ۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است ریشه در یکی از نقش آفرینی های مهم دانشجویان در تاریخ معاصر دارد که این قشرآگاه و استعمار ستیز؛ در برابر دخالت بیگانگان در سرنوشت کشور و ایستادگی و مقاومت علیه دیکتاتوری شاه و استکبار رقم زد .

در جریان اعتراضات به دخالت های امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر “ریچارد نیکسون” معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، ۳ دانشجوی مبارز با گلوله های دژخیم به شهادت رسیدند و این روز در تاریخ ایران ماندگار شد.
استاندار مازندران تصریح کرد: امروز نیز جامعه‌ دانشگاهی و دانشجویان متعهد و اندیشه ورز ما در پرتو چراغ پر فروغ ۱۶ آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن و درخشان یعنی توسعه و تعالی کشور و حاکمیت علم و اخلاق به صورت توامان منتهی می ‌شود.

حسین زادگان ادامه داد: آینده‌ای که سرشار از عشق و امید، مبتنی بر خردورزی، عدالت و رفاه اجتماعی، آزادی و کرامت‌های انسانی است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دانشجو بویژه دانشجویان شهید گلگون کفن در حادثه دانشگاه تهران در ۱۶ آذر، این روز را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان به تمامی دانشگاهیان و دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران تبریک گفت.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد  تا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به نام رونق تولید نامگذاری شده بتوانیم در سایه همدلی و تضارب آرا در محیط‌های علمی و دانشگاهی در جهت پیگیری و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، در راستای شکوفایی و رونق اشتغال و تولید و اعتلای اقتصادی استان بیش ازپیش گام برداریم.

طبق آمار  ۱۴۹ هزار دانشجو در ۴۱ دانشگاه‌ و موسسات آموزش عالی در استان مازندران مشغول تحصیل هستند.

 حدود ۲۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند و سهم دانشگاههای دولتی استان در آموزش عالی تنها ۱۵ درصد است.

 ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور مازندران و ۴۳ هزار دانشجو هم در دانشگاه آزاد استان مشغول تحصیل هستند و دانشگاه علمی کاربردی هم ۱۲ هزار دانشجو دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.