پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالوس معرفی شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، خطیب که امسال به عنوان قاضی نمونه کشور برگزیده شد پیش از این به عنوان قاضی در دادگستری چالوس مشغول به کار بود.

شهرام شیخ عباسی به مدت شش سال دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالوس بود که به اداره کل دادگستری استان مازندران منتقل شد.

رئیس کل دادگستری مازندران روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب چالوس با اشاره به نقش و جایگاه دستگاه قضایی در جامعه بر ضرورت داشتن استقلال این دستگاه تاکید کرد و افزود: استقلال دستگاه قضایی یک ثروت ذی قیمت است که تمامی قضات باید آن را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری ادامه داد : اگر قضات از استقلال برخوردار نباشند علاوه بر ایجاد هرج و مرج در جامعه شاهد ضایع شدن حق افراد و وارد شدن خسارت جبران ناپذیری خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم اظهار داشت: افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بیانگر افزایش برخی از جرایم در ۲ سال گذشته در مازندران است و در این راستا باید پیشگیری به عنوان یکی از اولویت ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اکبری با اشاره به نقش دادستان ها به عنوان مدعی العموم تصریح کرد: حضور به موقع دادستان در صحنه و پیشگیری و حل معضلات از قضایی شدن آن موضوع جلوگیری می کند که این خود بهترین نوع پیشگیری است.

وی به هزینه های گزاف اجرایی، قضایی و انتظامی انواع جرایم و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیشگیری وظیفه تمامی دستگاه ها است و تمامی آحاد مردم نیز با امر به معروف و نهی از منکر می تواند وظیفه پیشگیری را در جامعه انجام دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین خواستار مداخله اثر بخش در پیشگیری از جرم به ویژه در موضوعات مهم طلاق و اعتیاد در استان شد و افزود: باید دخالت همراه با صلح ،سازش و برای رضای خدا میانجیگری کرد تا به جای ناراحتی ، خشونت  شاهد رواج دوستی و صمیمیت در جامعه باشیم.

اکبری همچینی خواستار تعامل تمامی دستگاهها به ویژه دهیاران، شورای اسلامی شهر و روستا در جهت حفظ عرصه های طبیعی استان شد و گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند قاطعیت در برخورد با فساد هستیم تا علاوه بر ریشه کن کردن فساد و تبعیض با اجرای قانون آرامش و شادابی را به جامعه به ارمغان بیاوریم.

معرفی دادستان عمومی و انقلاب بخش مرزن آباد چالوس

همچنین امروز طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان و مسئولان شهرستانی رحمت اله ابراهیمی به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش بخش مرزن آباد چالوس معرفی و از خدمات۵ ساله فریدون خزایی هم در این سمت تقدیر شد.

شهرستان چالوس با جمعیت ۱۱۶ هزار نفری سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.