پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابلسر معرفی شد

0

سیدرضا حسینی کرانی که پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونکنار بود، جانشین نوروزی شده است که به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه دادستان جدید شهرستان بابلسر با اعلام این که یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دستگاه قضایی اسلامی است، گفت :  یکی از ارکان دستگاه قضایی که نقش مهمی در اجرای عدالت دارد حوزه دادستانی است و در حقیقت دادستان شمشیر برنده دادگستری محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسملین محمدصادق اکبری افزود: دادستان باید با متخلفان برخورد جدی و قاطع داشته باشد و اجازه هیچگونه خودنمایی به اراذل و اوباش را ندهد.

وی با تاکید بر بحث مبارزه با فساد ادامه داد: باید ضمن مقابله با فساد از اشاعه آن جلوگیری کرد و البته مبارزه با فساد فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست و همه دستگاه‌ها باید در این مسیر دستگاه قضایی را یاری کنند و به طور یقین  نقش دستگاه قضایی در این مسیر بسیار پررنگ است و بر اهمیت این موضوع تاکید ویژه داریم.

اکبری گفت: دادستان جدید بابلسر باید در بحث پیشگیری و برخورد با جرائم و مواردی از جمله بی حجابی ، مبارزه با فساد مالی و اخلاقی، مشروبات الکلی برخورد لازم و قانونی را داشته باشد.

رییس کل دادگستری مازندران صیانت از حقوق عامه را هم وظیفه دادستان عنوان کرد و افزود: طبق قانون اساسی دادستان به عنوان مدعی العموم به مسائل مبتلابه مردم ورود نموده و از حقوق آنها دفاع می نماید که بحث انفال، کوه، دریا و جنگل از جمله این موارد است.

وی افزود: در دادسراهای استان با انباشت پرونده‌ها و اطاله دادرسی مواجه هستیم که انشالله دادستان جدید بابلسر با اهتمام ویژه و مدیریت جهادی موجودی پرونده ها در دادسرای شهرستان را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر بحث کرامت انسانی ، گفت: باید ضمن حفظ شان انسان ها در راستای قانون با سرعت و دقت به پرونده‌ها قضایی رسیدگی شود.

   ۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.