پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«خونه به خونه»، کهنه زخمی بر گرده ورزش مازندران

0

باشگاه خونه به خونه با مالکیت برادران حسن زاده به دلیل فعالیت چند فروشگاه زنجیره ای با همین نام و کارهای ساخت و ساز از لحاظ مالی مشکلی برای فعالیت تیمشان نداشتند و با اتکاء بر همین تمکن مالی سرمربیان گرانقیمتی چون جواد نکونام، علی مرزبان، اکبر میثاقیان و چند سرمربی دیگر را از لیگ برتر و یک به خدمت گرفتند. با این همه مالکان تیم هر ساله در آستانه شروع لیگ یک ساز ناکوکشان برای تیمداری مسوولان استانی را با مشکل مواجه می کرد و هر بار نیز با پادرمیانی مسوولان ارشد استانی ختم به خیر می شد.

امتیارگیری یا باج خواهی

تیم خونه به خونه با وجود شایستگی برای صعود به رقابت های لیگ برتر حداقل در سه فصل از چهار فصل حضورشان در لیگ یک را به دلیل حواشی خود ساخته و ضعف مدیریتی مالکان خود از دست دادند، در حالی در آستانه پنجمین سال حضورشان در لیگ یک بحث فروش امتیاز باشگاه به خارج از استان که خراسان شمالی گزینه اصلی برای این کار اعلام شد، را مطرح می کنند که بررسی پرونده تیمداری مالکان این باشگاه در سنوات گذشته در رشته فوتبال و کشتی نشان می دهد که این رویه همیشگی آنها برای تحت فشار گذاشتن مسوولان استانی برای امتیازگیری گذاشت، قلمداد کرد. چرا که مسوولان استانی هر جور امکاناتی را برای این باشگاه همانند باشگاه دیگر استان، تیم نساجی که در لیگ برتر حضور قدرتمندی نیز دارد، از مرمت ورزشگاه تا کمک مالی داشتند.

این در حالیست طبق قانون دولت و دستگاههای دولتی نمی توانند به باشگاههای خصوصی کمک مالی خارج از دستورالعمل داشته باشند. با این وجود مسوولان استانی در دو سال گذشته برغم مشکل مالی دولت و محدویت های مالی پیشرو تلاش کردند تا در حد امکان مشکلات تیم های فوتبالی را برطرف و با این کار دل چند ده هزار هوادار این تیم را شاد کنند،

 

فرار مدیران خونه به خونه از حل مشکل

در حالی می توان خونه به خونه یکی از بهترین تیم های فوتبالی در لیگ یک ایران را زخمی کهنه بر گرده ورزش مازندران دانست که هر بار مدیران استانی برای رفع مشکل این تیم پادرمیانی کردند به نوعی مالکان باشگاه با وجود اینکه علت کناره گیری از تیمداری را مشکلات پیشرو بیان می کردند، در سر بزنگاه از زیر کار در رفتند و تن به نشست بررسی مشکلات ندادند که نمونه بار اخر آن نشست هفته گذشته استاندار مازندران با مالکان این تیم برای بررسی مشکلات و خواسته آنها بود که با وجود وقت قبلی و اطلاع رسانی به مالکان و وعده آنها برای حضور در ساعت مقرر در این نشست حاضر نشدند.

مالکان باشگاه نه تنها در این نشست حضور نیافتند، بلکه با در اختیار گرفتن برخی کانال های خبری در فضای مجازی بار دیگر حرف از فروش امتیاز تیمشان بر خلاف مخالفت کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان مازندران که کار تصمیم گیری واگذاری امتیاز تیم ها را بر عهده دارد، برای فروش غیر قانونی با برخی خریداران خارج استانی رایزنی کردند.

این در حالیست که اگر نیت مالکان تیم رفع مشکلات پیشروی این نماینده مازنی ها در لیگ یک فوتبالی باشد، در نشست با استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت در استان و مدیریت ارشد استانی بهترین فرصت برای این گره گشایی بود و همانند تیم نساجی که مشکلش با همین نشست بر طرف شد و با انصراف مالک قبلی، با پادرمیانی مدیریت ارشد استان به عنوان رئیس شورای ورزش مازندران امتیاز به خریدار جدید واگذار شد و تیم در استان برای فصل آینده ماند و دل چند ده هزار هوادار از این اقدام دلخوش شد.

علاوه بر آن با دستور مدیریت ارشد استان کار بازسازی و مرمت ورزشگاه نیز در حال پیگیری است تا ورزشگاه وطنی بتواند برای فصل آینده لیگ برتر میزبان بهتری برای تیم های میهمان باشد و این کار برای ورزشگاه هفت تیر بابل که تمام بازی های خونه به خونه در آن پیگیری می شود، انجام شد.

 

خونه به خونه در برزخ فروش و حضور
رئیس هیات فوتبال مازندران می گوید: با مخالفت کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان استان انتقال و فروش امتیاز تیم خونه به خونه به خارج از استان وحتی شهر بابل غیر قانونی است و قطعاً این تیم با وجود پافشاری مالکان بر این کار در داخل استان می ماند.

غلامرضا بهروان به ایرنا گفت: در نشستی که با حضور مالکان باشگاه، معاون استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام شد، مالکان برای تیمداری در فصل آینده رغبتی از خودشان نشان ندادند، و با توجه به غیرقانونی اعلام شدن انتقال امتیاز، باید در خوف و رجا باشیم تا ببینیم در آینده مالکان باشگاه چه تصمیمی می گیرند.

وی در مورد فروش امتیاز این تیم به سرمایه گذار جدید در داخل استان این پیشنهاد را از گزینه های روی میز دانست که در دست بررسی است و ابراز امیدواری کرد تا با خونه به خونه بابل بتواند در فصل آینده نیز در رقابت های لیگ یک حضور قدرتمندی همانند گذشته داشته باشد و مازندران را در لیگ برتر دو تیمی کند.


 

ایستادن اداره کل ورزش پای تیم خونه به خونه
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران می گوید: با مخالفت کمیسیون ماده ۵ برای فروش و یا واگذاری امتیاز این تیم، ورزش و جوانان استان تا آخر پای این تیم می ماند و امتیازش برای شهر بابل و هوادارنش باقی خواهد ماند.

حبیب حسین زادگان گفت: اداره کل ورزش و جوانان با مساعدت استاندار استان کمک های خود را برای مرمت و بازسازی ورزشگاه هفت تیر بابل همانند ورزشگاه شهید وطنی ارایه داد و هم اکنون این ورزشگاه برای بازی فصل آینده این تیم در لیگ یک آماده است.

وی اضافه کرد: استان در حد توان کمک های خود را به تیم های خونه به خونه و نساجی خواهد داشت و این تیم ها متعلق به ورزشدوستان مازندران است و هر جا نیاز باشد، اداره کل ورزش و جوانان و استاندار بومی استان پای این تیم ها هستند تا مشکلاتشان را بر طرف کنند.

وی معتقد است که رفع تمام مطالبات باشگاهها با محدودیت مالی دولت و موانع قانونی نیازمند به زمان بیشتری است و تمام تیم های فوتبالی در کشور کم و بیش با مشکلاتی مواجه اند، ولی باید مالکان تیم ها صبور باشند تا به مرور بتوانیم بخشی از این مطالباتی که در حیطه وظایف قانونی ما قرار دارد را مرتفع کنیم.

مازندران با وجود داشتن افزون بر ۱۱۰ بازیکن فوتبالی در سطح یک رقابت های فوتبال کشور (لیگ برتر و یک) دو تیم فوتبالی در این رقابت ها داردکه نساجی قائمشهر تنها نماینده مازنی ها در لیگ برتر است که سال گذشته توانست با گل شماری از خونه به خونه پیشی بگیرد و به بالاترین سطح فوتبالی کشور پس از ۲۴ سال برسد و خونه به خونه نیز در فصل گذشته به دلیل برخی مشکلات هنوز در لیگ یک است

/‌۱۸۹۹/‌۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.