پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خنک شدن هوا بعد از چند هفته گرم و تابستانی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:احمد اسدی امروز درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز کماکان همانند روزهای گذشته شاهد هوایی گرم در آسمان مازندران بودیم که بیشینه دما مربوط به ساری با 34 درجه وکمینه دما نیز مربوط به بلده با 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: روز چهارشنبه با تقویت الگوی تابستانه و شکل‌گیری جریانات جنوبی انتظار داریم افزایش نسبی حداکثر دما را شاهد باشیم و بیشینه دما نسبت به امروز افزایش یابد که انتظار داریم بیشینه دما به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی تا 36 درجه هم برسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  اضافه کرد: انتظار داریم از عصر پنج‌شنبه با شکل‌گیری تدریجی جریانات مرطوب شمالی شرایط برای افزایش ابر در آسمان مازندران و همچنین وزش باد مهیا شود که در برخی مناطق نسبتا شدید است.

اسدی بیان کرد: از روز جمعه با استقرار و تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی انتظار داریم شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد، کاهش دما و رگبارهای پراکنده و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران باشیم.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت تا اوایل هفته آینده کمابیش ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: طی این مدت حداکثر دمای هوا حدود پنج تا 10 درجه کاهش می‌یابد و هوای نسبتا خنکی را طی چند هفته تداوم هوای گرم تجربه خواهیم کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  در پایان گفت: دریای مازندران تا روز پنج‌شنبه به‌صورت موج کوتاه و از پنج‌شنبه شب افزایش موج  پیش‌بینی می‌شود  و روز جمعه برای شنا مناسب نیست.

 /86034/غ

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.