پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خسارت چوپان زخمی در صورت محکوم شدن محیط زیست پرداخت می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، دو روز پیش مرد چوپان 40 ساله مورد حمله یک قلاده خرس در روستای «تیلک» از توابع بخش چهاردانگه ساری قرار گرفت.

صالحی 40 ساله پس از اقدامات درمانی در مرکز درمان‌بستر کیاسر به بیمارستان امام خمینی ساری منتقل شد و بنا به اظهارات مسؤول روابط عمومی این مرکز آموزشی درمانی مداوا بر روی بیمار در حال انجام است.

عبدالله سوادکوهی اظهار کرد: دو مرحله واکسن ضد هاری برای بیمار تجویز شده است که مرحله نخست در بدو پذیرش و مرحله دوم باید چند روز دیگر تزریق شود.

وی با اعلام اینکه شست‌وشوی پای بیمار باید در اتاق عمل انجام شود، افزود: تیم پزشکی پیگیر اقدامات درمانی بوده و بیمار تحت نظر قرار دارد.

مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام خمینی ساری در ارتباط با زمان ترخیص بیمار گفت: پرسنل پزشکی در حال مداوای بیمار هستند و با توجه به گاز گرفتگی شدید توسط خرس باید مراحل درمانی به‌صورت کامل طی شود.

برای اینکه بدانیم سازمان حفاظت محیط زیست در قبال افرادی که به این شکل یا مشابه آن مورد حمله حیوانات قرار گرفته‌اند، چه پاسخی دارد که بتواند کمکی برای فرد آسیب‌دیده باشد؛ موضوع را از مسؤول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست جویا شدیم.

کامیار ولی‌پور گفت: آسیب انسان به محیط زیست یا عکس آن جریمه‌هایی را در بر دارد که شرایط هر کدام مشخص است.

وی افزود: از سال گذشته براساس توافق بیمه و سازمان حفاظت محیط زیست، اگر دام‌ها توسط پلنگ از بین بروند، خسارتی که دامدار متحمل شود را پرداخت می‌کنیم اما درباره حمل خرس چنین دستوری نداریم و ابتدا باید محیط زیست محکوم شود.

مسؤول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: اما درباره فرد آسیب‌دیده، ابتدا باید حمله حیوان محرز بشود و اینکه این حمله در زیستگاه حیوان نبوده باشد، اگر شرایط به این صورت بود، فرد متضرر می‌تواند از محیط زیست شکایت و او را محکوم کند تا بتواند به حق خود برسد.

به گزارش فارس، از آنجا که فرد آسیب‌دیده در حادثه یادشده نان‌آور خانواده است و این اتفاق برای او از نظر روحی و مالی خسارت در پی داشته است، لذا از سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی انتظار می‌رود که روند اداری موضوع تسریع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.