پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خروج پروژه‌های نوسازی مدارس از تله رکود

0

بر اساس آمارهای قبلی اعلام شده، حدود یکصد پروژه نوسازی و تجهیز مدارس نیمه تمام دولتی در مازندران وجود داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران، قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی مدارس استان در جمع مدیران و معاونان این اداره کل فعال شدن  ۹۵ درصد از پروژه‌های آموزشی استان را نشانه فضای تعامل مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران شهرستان‌ها و مناطق مازندران با اداره کل نوسازی  عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت استانداردها گفت: نوسازی حتماً باید در همه ساخت و سازها حضور داشته باشد و  تمام مراحل ساخت و ساز باید با نظارت کامل نوسازی انجام شود.  

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران همچنین به موضوع جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد اشاره و افزود: در بحث ایمن‌سازی سیستم گرمایشی مدارس از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۸۸ میلیارد تومان هزینه شد و در همین راستا ۱۰ هزار  سیستم گرمایشی مدارس ایمن‌سازی شد. 

شیرزاد ادامه داد: علاوه بر این ۱۶۷ کلاس هنوز از بخاری نفتی برای گرمایش استفاده می کنند ، زیرا این مدارس در مناطق کوهستانی و دور دست قرار دارند است که هنوز به گاز دسترسی ندارند و ما نیز به دنبال جایگزینی آن با رادیاتورهای برقی و سیستم هوای کوره گرم هستیم.  

وی همچنین باتوجه به این‌که در برخی روستاها نیز گازرسانی انجام شد و حتی علمک‌ها نصب شد اما هنوز گاز مدرسه وصل نشد، از مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق خواست تلاش کنند کنتور سریعتر وصل شود و گاز به‌عنوان یک منبع سوخت سالم به این مدارس برسد تا از وقوع اتفاقات بد جلوگیری شود.

مدیران نوسازی تعاملات شهرستانی خود را بیشتر کنند

شیرزاد با بیان اینکه بخش عمده مشکلات در بخش تعمیر و تجهیز مدارس به اعتبارات استانی مربوط است، گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید با فرمانداران به‌عنوان رییس شورای آموزش و پرورش تعامل سازنده داشته باشند زیرا تخصیص ۱۵ درصد اعتبارات شهرستان‌ها، در اختیار فرمانداران است.

وی افزود: در جشنواره مجمع خیران امسال، تعهد خیران مازندران، رشد ۷۷ درصدی داشت و رتبه مازندران در بین استان‌های کشور ۱۳ است اما اگر براساس جمعیت استان این ارزیابی انجام شود، رتبه ما هفتم است.

این مسئول گفت: در سال  جاری ۲۰ تفاهم‌نامه خیران در خصوص ساخت مدارس منعقد شد که ۱۳ مورد آن در حال اجراست و عمده آن در ۹شهرستان و منطقه ساری ناحیه ۱ ، قائم‌شهر، بابل ، رامسر ، آمل، نوشهر، جویبار، عباس‌آباد و چهاردانگه است.

از ابتدای امسال تا کنون ۳۷ فضای آموزشی و پرورشی با بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال هزینه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

بر اساس آمارها در پنج سال گذشته بیش از ۶ هزار کلاس درس تخریبی در مازندران شناسایی شد که ازاین تعداد حدود۲ هزار کلاس نوسازی و جایگزین شده است، اما با این وجود هنوز حدود ۴۰ درصد کلاس های درس مازندران تخریبی و یا از عمر مفید خود عبور کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.