پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خانه مددجویان بهزیستی در برابر حوادث رایگان بیمه می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، وحید قبادی‌دانا روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح نخستین واحد مسکونی سیل‌زدگان بهزیستی کشور در مازندران گفت: با توجه به اینکه سیل نوروز امسال خسارت بسیاری را به واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی در چهار استان وارد کرد، بهزیستی با همراهی وزارت کشور طرحی برای بیمه رایگان منازل مددجویان تهیه کرده‌است.

وی با بیان اینکه این طرح مراحل پایانی خود را طی می‌کند، اظهار داشت: این طرح با موافقت و امضای وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده‌است تا مرحله تأمین اعتبار خود را طی کند.

رئیس بهزیستی کشور تاکید کرد: دولت بنا دارد واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی را که تنها سرمایه و دارایی این قشر است از هرگونه آسیبی محافظت و یا ضمانت کند.

قبادی با بیان اینکه کمک به مددجویان بهزیستی هیچوقت مشمول زمان نخواهد شد، افزود: به همه مددجویان اعتماد می‌دهیم هیچکس آنان را فراموش نکرده و دولت تا آخرین لحظه بازگشت به زندگی در کنار آنان باقی می‌ماند.

در سیل نوروزی امسال که به ترتیب چهار استان مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان را فرا گرفت: بیش از ۶ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی آسیب دید که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کاملاً تخریبی بودند.

ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زدگان با کمک‌های بلاعوض بهزیستی و بنیاد مسکن و همچنین با پیمانکاری خود سیل‌زدگان و بسیج سازندگی آغاز شد که نخستین آن پس از ۹۰ روز در مازندران تحویل شد.

** پایان ساخت منازل مددجویان کرمانشاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: هفته آینده ساخت آخرین منزل مسکونی مددجویان بهزیستی که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده پایان می‌یابد و تحویل می‌شود.

قبادی گفت: در زلزله کرمانشاه ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تخریب شد که هفته آینده آخرین خانه‌ها در شهرستان‌های ازگله و قصر شیرین تحویل می‌شوند.

وی بار دیگر به مددجویان بهزیستی آسیب دیده از سیل نیز اشاره کرد و گفت: ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی و تجهیز امکانات زندگی این افراد در سریع‌ترین زمان انجام خواهد گرفت.

گفتنی است که امروز نخستین خانه سیل‌زدگان مددجوی در روستای “رکن کلاً” شهرستان سیمرغ افتتاح شد. علاوه بر این کار تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل مددجویان بهزیستی مازندران نیز امروز به اتمام رسید.

۷۳۳۵/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.