پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور نیافتن و رای ندادن در انتخابات، دامن زدن به خرابی‌ها است

0

حجت اسلام والمسلمین علی معلمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران را انتخابات و رای مردم دانست و افزود: اگر خواهان آبادانی جامعه برای خودمان و بچه هایمان هستیم ،باید سعی کنیم افراد صادق و سالم را انتخاب کنیم ،افرادی که  به صداقت پایبند هستند و آلت دست  قرار نمی گیرند.

امام جمعه شهرستان قائمشهربا تاکید بر این نکته که  افراد طالب بهبود و اصلاح امور کشور باید انتخاب درست داشته باشند ، گفت : هر فردی به اندازه خودش می تواند وعده ها عمل شدنی و یا نشدنی دواطلبان مجلس یازدهم را بررسی کند و تشخیص بدهد.

معلمی افزود : این که وعده هایی داده شد و عمل نکردند پس رای نمی دهیم ،اندیشه  درستی نیست ،چراکه نه تنها آینده را بهتر نمی کند ، بلکه بدتر می کند و به این معنی است که ما به همین سبک و شرائط موجود راضی هستیم و به تداوم بخشیدن آن کمک کردیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : اقتضا عقل و مسئولیت انسانی  است تا اگر از وضعیت فعلی ناراضی هستیم ، پس به هوش بوده ، در انتخابات حضور جدی داشته باشیم تا بتوانیم  فردی را که  سلامت و صداقت دارد به مجلس بفرستیم.

معلمی فرهنگ انتخابات را در جامعه موضوع جدی دانست و گفت : آحاد مردم جامعه باید سطح هوشیاری  را  نسبت به تبلیغات بالا ببرند تا فریب نخورند ، البته این که هر داوطلبی وظیفه دارد خودش را معرفی کند امری طبیعی است ولی  مخاطبان نیز باید بررسی درستی کنند که تبلیغات داوطلب منطبق با واقعیت باشد و یا بلند پروازی و ادعای نشدنی در آن وجود نداشته باشد و همه این موارد قابل تشخیص است .

وی توضیح داد : حداقل این است که پس از ۴۰ سال از گذشت انقلاب و مشارکت در انتخابات تجربه کافی به دست آورده ایم و می توانیم  بر اساس تجربه داوطلبان را مورد ارزیابی قرار بدهیم و قانون هم حق را به مردم داده است تا با جست و جو و شناسایی داوطلب مورد نظر خود را انتخاب کنند.

امام جمعه قائمشهر با استناد به فرمایشات امام راحل مبنی بر این که میزان رای مردم است ، گفت : رای دهندگان نباید اجازه دهند کسی با فریب ،دروغ ، نیرنگ و هزینه گزاف و سرسام آور نظر آنان را جلب کند و البته در این دوره انتخابات کسی نمی تواند  جامعه را با فریب،نیرنگ  و وعده کارهای بزرگ و نشدنی فریب بدهد چون مردم چنین فردی را نفی می کنند.

وی با بیان این که  جامعه داوطلبان  سالم ، با احساس مسئولیت و  وعده های واقعی را انتخاب می کند، افزود : این که کسی با پول بیشتر هزینه تبلیغات بدهد، ، شام آنچنانی بدهد و تبلیغات چشم گیری کند، موفق نخواهد بود و در مردم جایگاهی ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : لازم است همه مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت کنند و پای صندوق های رای بیایند ولی مسئولیت دارند تا بررسی کنند که برخی از داوطلبان این همه هزنیه تبلیغات را از کجا آورده اند، اگر از خودشان  دارند بررسی کنند از کجا آوردند و اگر دیگران برایش سرمایه گذاری کردند ، بررسی کنند با چه انگیزه ای صورت گرفته است.

معلمی که نماینده مردم شهرستان قائمشهر در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نیز بود ، افزود : متاسفانه هستند  داوطلبانی که شعار مردم را می دهند و دم از دفاع حق و حقوق مردم می زنند تا رای بگیرند ، ولی پس از انتخابات و راهیابی به سرعت موضعشان عوض می شود ، یعنی با کوچکترین امتیاز نفع شخصی و خانوادگی وام دار دیگران می شوند ، نمی توانند به شعار خودش عمل کنند ، در حالی که نمایندگان مردم باید همواره ملاحظات مردم  را داشته باشند و فقط  شرمنده مردم باشند.

براساس آخرین آمار ۱۳۳ نامزد در ۹ حوزه انتخابیه برای کسب ۱۲ کرسی مجلس شورای اسلامی در مازندران رقابت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.