پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور در پیاده‌روی اربعین تنها با ثبت‌نام در سامانه امکان‌پذیر است

0

سید حبیب الله ساداتی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه سال‌های گذشته در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی برخی از زائران و مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) خواسته یا ناخواسته بدون ثبت نام در سامانه سماح ( سامانه مشتاقان ایام حضور) با دردست داشتن گذرنامه در مرزهای ایران اصرار به حضور در کشور عراق داشتند که مشکلاتی را نیر برای زائران دیگر ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه برخی حتی موفق به ورود هم شدند و در ادامه سفر مشکلات بسیاری را تحمل کردند، گفت: ثبت نام در سامانه سماح و دریافت کارت شناسایی همانند گذرنامه، برای حضور در پیاده‌روی اربعین الزامی است. 

مدیرکل حج  زیارت مازندران ثبت نام در سامانه سماح را بسیار آسان توصیف کرد و گفت: حتی زائران می‌توانند با تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی وارد این سامانه به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir شده و اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی شوند.

ساداتی با اشاره به اینکه تا به امروز چهار هزار و ۵۷۸ نفر از استان مازندران در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند، به زائران توصیه کرد که حتما زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده و این برنامه را به روزهای پیک ثبت نام موکول نکنند.  

وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام در سامانه سماح ۲۲ هزار تومان است که شامل بیمه و هزینه خدمات هلال احمر در کشور عراق می‌شود، افزود: چنانچه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ سه هزار تومان به عنوان دستمزد بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵ هزار تومان اخذ خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین تاکید کرد که حتما متقاضیان هنگام ثبت نام در سامانه پیاده‌روی اربعین نوع وسیله نقلیه سفری خود تا مرز را مشخص کنند ، زیرا تخصیص تعداد وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار به هر استان به آمار کسب شده از سامانه بستگی دارد. 

ساداتی با اشاره به اینکه ثبت نام شرکت در اربعین از یک شهریور آغاز شده است ، افزود: زائران می توانند از روز ۱۹ شهریور حرکت خود به سوی کشور عراق را آغاز کنند. 

 سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور داشتند و به کربلای معلی مشرف شدند. 

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.