پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضرت فاطمه زهرا (س) کامل‌ترین الگوی زن در خانواده و جامعه

0

ایسنا/مازندران یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: سیره عملی و تربیتی بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه صدیقه (س) الگویی کامل ‌برای زنان و دختران در خانواده و جامعه است.

حجت الاسلام نیما ارزانی در گفت‌وگو با ایسنا با برشمردن ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ایمان، صبر، وفاداری، اعتماد، حمایت از خانواده، ولایت پذیری و حضور پر رنگ در جامعه باعث شد که ایشان جایگاهی ویژه در نزد ائمه اطهار (س) و جامعه مسلمین بالاخص شیعه پیدا کنند.

وی سبک زندگی صدیقه کبری (س) در اجتماع و سیره عملی و تربیتی ایشان در خانواده را سبب تربیت فرزندانی شاخص، صبور و آزاده دانست و تصریح کرد: اگر بانوان کشور زندگی این بانوی مکرم را مدنظر قرار دهند بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و جامعه حل می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان حضرت فاطمه (س) صبر، آزادگی، یکتاپرستی و ایمان را در تمامی اعمال مادر می‌بینند، از آن درس اخلاق و عمل می‌گیرند و این چنین است که هر کدام اسوه و سرمشق جامعه اسلامی می‌شوند. 

ارزانی با بیان اینکه ایشان دختر پیامبر (ص) بودند و نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاه ویژه داشتند و مستجاب الدعوه بودند، بیان کرد: ایشان می‌توانستند در ناز و نعمت زندگی کنند اما در تمام لحظات خوشی و مشقت، کنار پدر و همسر خود بودند تمام مصائب و سختی‌ها را به جان می‌خریدند.

وی با اشاره به خطبه فدک اظهار کرد: خطابه حضرت زهرا (س) در احقاق حق اموال پیامبر (ص) و بیت المال یک خطبه سیاسی بود که نشان از دانش و بینش والای این بانوی مکرم اسلام دارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه به شاخصه ولایت پذیری حضرت فاطمه (س) اشاره و تاکید کرد: بارزترین ویژگی حضرت، ولایت پذیری ایشان است که حتی در سخت ترین شرایط با تمام صدمات و آسیب‌ها دست از امام زمان خویش برنداشتند و خارج از دستورات امام عصر خویش عمل نکردند.

ارزانی درباره فلسفه ایام فاطمیه یادآور شد: روایات گوناگونی در بین شیعیان برای شهادت حضرت زهرا (س) وجود دارد که در این بین، ۲ روایت اعتبار بیشتری داشته و ملاک هریک پس از فوت پیامبر (ص) است، بر این اساس حدفاصل بین این دو روایت که یکی ۷۵ روز و دیگری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) بنام ایام فاطمیه در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: زنان جامعه کنونی ما می‌توانند با الگو برداری از اخلاق، سبک زندگی، شیوه‌های همسرداری و تربیتی و فرزندپروری حضرت فاطمه (س) در تمامی عرصه‌ها موفق و سربلند عمل کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.